Ställa in portar i torrentklienten?

Exsmex

Ställa in portar i torrentklienten?

Inlägg av Exsmex »

Tjena.
Kan man ställa in vilken/vilka portar torrentklienten använder? Andra program också för den delen..

Tack :)
Användarvisningsbild
Luxwarp
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

SV: Ställa in portar i torrentklienten?

Inlägg av Luxwarp »

JAA.

Självklart, det är så gott som ett måste med nätverksprogram.
oftast ligger dom inställningarna under inställningar --> (firewall, connection, etc) --> port:
--------------------------------------
Luxwarp (fd. Zifilion / MMCarlsson)

IT Consultant and Web developer.

Check out my blog about Ubuntu, development, tips, tech and all my projects over at https://codeiolo.org
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Exsmex skrev: Tjena.
Kan man ställa in vilken/vilka portar torrentklienten använder? Andra program också för den delen..

Japp, det går alldeles utmärkt.

tryck alt-f2 och kör gconf-editor

leta reda på apps - gnome-btdownload - settings

Till höger ser du två värden min_port och max_port, ändra dem, men se till att min_port är mindre än max_port. :D

Starta om dina torrents.

Observera att den torrentklient som följer med endast tillåter en torrent per port, så från början med de inställningarna som är med, så kan du "bara" ha 9 stycken torrents igång itaget. I feisty hade de av misstag låtit max och min vara samma tal, vilket leder till att folk osm har uppdaterat från feisty (eller kör feisty) bara kan ha en torrent igång itaget utan att ändra där.

Om du inte tycker om den torrentklient som följer med finns massor med andra, t.ex. freeloader, deluge, ktorrent och rtorrent.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Användarvisningsbild
Luxwarp
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Inlägg av Luxwarp »

Mekaniserad Apelsin skrev:
Exsmex skrev: Tjena.

Japp, det går alldeles utmärkt.

tryck alt-f2 och kör gconf-editor

leta reda på apps - gnome-btdownload - settings

Till höger ser du två värden min_port och max_port, ändra dem, men se till att min_port är mindre än max_port. :D

Starta om dina torrents.

Observera att den torrentklient som följer med endast tillåter en torrent per port, så från början med de inställningarna som är med, så kan du "bara" ha 9 stycken torrents igång itaget. I feisty hade de av misstag låtit max och min vara samma tal, vilket leder till att folk osm har uppdaterat från feisty (eller kör feisty) bara kan ha en torrent igång itaget utan att ändra där.

Om du inte tycker om den torrentklient som följer med finns massor med andra, t.ex. freeloader, deluge, ktorrent och rtorrent.
Jag rekommenderar deluge, det är en helt underbar och lätt configurerad torrent klient, påminner om utorrent till windows
--------------------------------------
Luxwarp (fd. Zifilion / MMCarlsson)

IT Consultant and Web developer.

Check out my blog about Ubuntu, development, tips, tech and all my projects over at https://codeiolo.org
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"