brännarprogram till ubuntu [LÖST]
brännarprogram till ubuntu [LÖST]
Jag undrar om det följer med ett brännarprogram till ubuntu eller om det finns något bra program så man kan bränna saker, tack.
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 18 gånger.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
SV: brännarprogram till ubuntu
Gnome Baker
K3B (KDE Burn Baby Burn)
Jag förtedrog K3B förut men har gått över till Gnome Baker - kommer dock inte ihåg varför, hehe...
K3B (KDE Burn Baby Burn)
Jag förtedrog K3B förut men har gått över till Gnome Baker - kommer dock inte ihåg varför, hehe...
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Jag föredrog också K3B men gick också över till GnomeBaker. 
Fast har släppt det och gått över till Brasero!

Fast har släppt det och gått över till Brasero!

- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Tyckte inte om en bugg i GnomeBaker. Därför kör jag med K3B som slår Nero med hästlängder.
Den så kallade buggen i GnomeBaker är att när man gör en ljud-cd så ställs det alltid in på 24-minutersskiva.
Är så tråkigt när man ska göra en ljudcd och alltid möts av meddelandet "utrymmet på skivan räcker inte till".
Då kommer man på att man skulle ändra antalet minuter. Tråkigt att inte 70-minutersskiva är default.
Den så kallade buggen i GnomeBaker är att när man gör en ljud-cd så ställs det alltid in på 24-minutersskiva.
Är så tråkigt när man ska göra en ljudcd och alltid möts av meddelandet "utrymmet på skivan räcker inte till".
Då kommer man på att man skulle ändra antalet minuter. Tråkigt att inte 70-minutersskiva är default.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Skumt. Och det går inte att ställa in någonostans?
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Jag testade Brasero och gillade det inte alls - fast kommer även här inte ihåg varför, hehe... Fast nu kom jag ihåg vad det var med K3B - skulle bränna CD-A från MP3 en gång och det gick inte (för hade inte det biblioteket installerat) fast viste inte hur man löste det så installerade GnomeBaker... Så jag får väl rekommendera K3B ändå, hehe...axel112 skrev: Jag föredrog också K3B men gick också över till GnomeBaker.
Fast har släppt det och gått över till Brasero!![]()
![]()
Axel112, varför Brasero? Några andra fördelar, funktioner, jämfört med GnomeBaker & K3B..?
Jag har ju alltid kört Nero i Win och Toast i OS X men tycker faktiskt både GnomeBaker och K3B är trevligare applikationer.
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Brasero mest för att jag inte behöver så avancerade funktioner. Brasero är enkelt och lätt tycker jag. Men det har hänt att jag har haft lite problem, ssschy! inte högt, och då installerat K3B temporärt. hehe...
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag hittade faktiskt inte någon inställning för detta. Kan hända att jag är blind.axel112 skrev: Skumt. Och det går inte att ställa in någonostans?
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Kan inte kolla just nu. Har avinstallerat k3b såklart... 
edit: ändrade k2b till k3b

edit: ändrade k2b till k3b
Hittade ett bra bränningsprogram!
Kan någon göra tråden LÖST??
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Vad hittade du för nåt bra bränningsprogram då?KanineN skrev: Hittade ett bra bränningsprogram!
Ja, sånt vill man ju veta. Kanske man har missat något.

Gnome Baker va det program som jag hittade.
Funkar klockrent tycker jag.
Funkar klockrent tycker jag.
SV: brännarprogram till ubuntu [LÖST]
Japp, det tycker jag också. Ibland har det dock strulat med bränningen, och då har jag fått återvända till k3b.