Skype!!??
Skype!!??
Är Skype bortaget från Ubuntu 7.10?
Har kollat på "Lägg till/ta bort" och i Synaptic efter Skype. Utan resultat.
I tidigare Ubuntu versioner fanns Skype med i dessa förråd för en enkel nedladdning. Vad har hänt? Passar inte Skype ihop med Ubuntu 7.10 längre?
Finns det något liknande alternativ i Ubuntu 7.10 för nedladdning?
Har kollat på "Lägg till/ta bort" och i Synaptic efter Skype. Utan resultat.
I tidigare Ubuntu versioner fanns Skype med i dessa förråd för en enkel nedladdning. Vad har hänt? Passar inte Skype ihop med Ubuntu 7.10 längre?
Finns det något liknande alternativ i Ubuntu 7.10 för nedladdning?
Frågar man inget,
får man inget veta.
får man inget veta.
SV: Skype!!??
Om du vill prova webbkamera med ljud ska du välja version 2 av Skype http://www.skype.com/intl/en/download/s ... ta/choose/ .
Jag testade och det fungerade med den kombination av laptop och webbkamera som jag körde på ... och bra dessutom. Ibland ska man ha lite tur!
Jag testade och det fungerade med den kombination av laptop och webbkamera som jag körde på ... och bra dessutom. Ibland ska man ha lite tur!
Started out with nothing and have most of it left
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Men smaskade du in Skype för Feisty i Gutsy utan problem?northface skrev: Om du vill prova webbkamera med ljud ska du välja version 2 av Skype http://www.skype.com/intl/en/download/s ... ta/choose/ .
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- farmfield
- Kontakt:
najs, skall testa så fort jag fått tummen ur & fått beställt mig nån najs vebcam med mic - om jag hittar nån som funkar (med mic alltså)northface skrev:I Gutsy - nema problema.

Compaq nc4200 + QuickCam Ultra Vision.
Du kanske missförstod mej - inte webcam med mic. Jag menade bild och ljud samtidigt till skillnad mot amsn där du ju bara har bild.
Du kanske missförstod mej - inte webcam med mic. Jag menade bild och ljud samtidigt till skillnad mot amsn där du ju bara har bild.
Senast redigerad av 1 northface, redigerad totalt 22 gånger.
Started out with nothing and have most of it left
- farmfield
- Kontakt:
Nänä, det var bara det att jag skulle vilja ha en webcam med mic, vette fän om det finns nån som fungerar i Ubuntu dock, den inbyggda micen menar jag alltså...northface skrev: Compaq nc4200 + QuickCam Ultra Vision.
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Installera Skype och kör ett test call för att få ljduet att funka. Fungerar ljuder i övrigt så borde ju micken funka med.
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
Löste Skype på detta sätt.
Eftersom den inte finns en ren nedladdning i 7,10 men gjorde det i tidigare versioner av Ubuntu så laddade jag ned Skype i Windows XP.
Funkar utan problem eller krånglig installation.
När det är dags för Skype så blir det WXP istället, sorry.
Eftersom den inte finns en ren nedladdning i 7,10 men gjorde det i tidigare versioner av Ubuntu så laddade jag ned Skype i Windows XP.
Funkar utan problem eller krånglig installation.
När det är dags för Skype så blir det WXP istället, sorry.
Frågar man inget,
får man inget veta.
får man inget veta.
Jag installerade skype igår med en ren installation från förråden
genom att lägga till följande rad i synaptic
http://download.skype.com/linux/repos/debian/ stable non-free
Smidigare än i XP, tyckte jag.
LJ
genom att lägga till följande rad i synaptic
http://download.skype.com/linux/repos/debian/ stable non-free
Smidigare än i XP, tyckte jag.