Jag satt för någon dag sedan och kollade på Dexter i Totem med svensk sub. Sen helt plötsligt på ett avsnitt så fungerade inte subben. Jag gick in och kollade i filen, och såg ut som om den borde funka. Jag tänkte inte mer på det, men nyss när jag skulle kolla på Prison Break hände exakt samma sak. Jag har kollat många avsnitt av båda serierna där det funkat utmärkt, men på vissa avsnitt verkar det inte funka speciellt bra. Det kommer fram en osynkad rad lite då och då (precis som VLC-buggen i Windows för något år sedan). Jag har testat både med Totem och VLC, vägrar funka på just dessa två avsnitt, funkar bra på andra. Någon som varit med om liknande, eller kanske har någon susning om vart felet kan ligga? Texterna i sig är det inget fel på, det vet jag.
skillz.
Undertextbugg
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
SV: Undertextbugg
Ser ut att funka bra där. Aldrig använt mplayer, verkar lite sådär halvkrångligt nu i början. Bra spelare annars? Kanske värd att testa då. Dock var texten över halva skärmen, men det kanske går att ordna. Tack!
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Det var det första jag tänkte på (eftersom det var så man fixade buggen i Win förut), men det funkade inte.
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
testa att bara öppna filen och spara den som UTF-8 istället. Värt ett försök. Detta har jag fått göra ibland.
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev