Påverka svenskaspel nu när de släpper nätpoker!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Vasadu

Inlägg av Vasadu »

Tycker att svenskaspel inte ska stödja microsofts monopol med sitt spelmonopol. Så skriv till Svenskaspel och bertätta att ni vill ha pokerklient till linux/ubuntu också. Tycker de nästan måste fixa de med den ställning de har. Läste att de hade planer för att kanske släppa version till mac, men tycker de hade varit utmärkt med en linux klient också. Tror många linuxanvändare är i rätt målgrupp för svenskaspel.

Hoppas vi lyckas me detta, skulle verkligen vara framsteg. Många spelar poker... och är de bra om linux är ett alternativ.
Användarvisningsbild
Retardedpope

Inlägg av Retardedpope »

vertion? version!

I övrigt håller jag med...

Vad finns det för (bra) pokerklienter till linux nu?

Spelar själv poker med windows, så det skulle vara intressant att veta...
Vasadu

Inlägg av Vasadu »

Kan svara på frågan om vart man kan spela poker. Man kan spela betsons java poker... man spelar alltså i sin webläsare. De funkar rätt okej, men jag vill gärna spela på svenskaspel. Och dessutom är en särskild klient bättre, har lite fler funtioner och bättre möjlighet till fler bord ect. Men tycker de är viktigt för linux/ubuntu i svergie att de går att spela poker på svenskaspel! Sen tycker jag inte svenskaspel har någon rätt att favorisera något operativsystem när de har monopol på nätpoker i svergie. (även om de inte i praktiken är ett monopol). Var på dom... så kanske vi får en bra pokerklient till linux. Tror trots att de vill göra rätt för sig.
Användarvisningsbild
Linus Mannervik
Kontakt:

Inlägg av Linus Mannervik »

Jag håller med i ditt resonemang om att Svenska Spel i egenskap av statligt ägt företag inte bör göra sig eller sina kunder beroende av ett visst annat företags produkter. Däremot har jag själv inget som helst intresse för poker och tycker att det finns många andra liknande situationer som kan anses betydligt viktigare. Vad tycker vi tex. om att alla statliga myndigheter i princip bara använder ett "visst företags" officepaket på sina tusentals datorer? Eller att den nyligen utvecklade e-legitimationen kräver ett webbläsarplugin från ett annat "visst företag"?

Förlåt om jag drev iväg utanför sakfrågan. :/
Tonny Jonsson

Inlägg av Tonny Jonsson »

Var i kontakt med svenska spel för ett tag sedan angående deras spelbutik som är gjord i flash. Jag kunde spela där längre när jag bytte från explorer till firefox. Svaret jag fick var att för få använder firefox för att de skulle erbjuda något stöd för det. Kändes som en väldigt trisst inställning på deras utvecklingsavdelning så jag tror att en klient för linux är väldigt avlägsen. Hoppas jag har fel.
Vasadu

Inlägg av Vasadu »

Skälvklart är detta bara för de som är intresserad av poker, och de finns mycket större och svårare problem som e-legitimation. Men jag tror och hoppas att detta är något som är lättare att lyckas med. Och därför tycker jag de kan vara värt ett försök. Jag vet att de inte kommer bli lätt, men kan vara värt ett försök som sakt.
Användarvisningsbild
Retardedpope

Inlägg av Retardedpope »

Med tanke på att över 90 % av den datoranvändande befolkningen använder windows så är det kanske inte så konstigt att regeringen/staten aggerar som de gör. Och betänker man vänsterfolkets förkärlek för monopol så är det kanske inte så konstigt att de vill stödja microsofts "monopol".

Kanske håller på att bli lite för politisk, men för att vänsterfolket inte ska komma och klaga ska jag säga att en borgerlig regering troligen hade stärkt microsoft "monopol" genom ökad tillväxt, vilket hade lett till att fler har råd att köpa nya datorer och eftersom att de flesta datorer som säljs idag säljs med windows förinstallerat hade detta varit bra för microsoft.

Så sammanfattningsvis så kan jag väl säga att hur du än röstar stödjer du microsoft, men om du röstar borgerligt så stödjer du dig själv också. :cool:
Användarvisningsbild
n4h0j
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av n4h0j »

Jo jag vet att tråden är gammal. Men är det någon som testat svenska spel genom wine?
[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
Användarvisningsbild
Gurra72
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Kontakt:

Inlägg av Gurra72 »

Jo jag vet att tråden är gammal. Men är det någon som testat svenska spel genom wine?
Provat åtskilliga gånger med svenska spels nätpoker nu genom Wine. Får inte det (som så mycket annat) att fungera, troligen för att jag inte kan ställa in wine ordentligt. Men.. Det funkar om man spar installationsfilen som man tar hem från svenska spel och kör en installation med wine varje gång.
I slutet på installationen så frågas det om spelet skall starta, och gör då så om man väljer det. Detta är inte så jobbigt som det låter då det bara tar några sekunder att installera spelet.
För övrigt är det snygg grafik också.

Gillade Unibets java version av poker men nu har de ju tagit bort den :(

Pacific pokers java konsol fungerar.

Finns det fler pokersajter med Java ?
Ubuntu.. an ancient african word for - I cant configure Slackware :P
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"