Söker Theme Manager!!
- Luxwarp
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Söker Theme Manager!!
Tjena, kanske postar fel nu men bästa jag kunde hitta.
Jag letar efter en theme manager som jag kan lägga in mina teman jag laddat hem från gnome-look.org.
Förtillfället kör jag med att gå in på system -> inställningar -> utseende, men har märk att vissa teman ej går in där.
Sen om jag vill ändra bootloggan så testade jag start up manager, men den kräver ju .so filer och alla som finns på gnome-look är ju ej det utan bara en vanlig jpeg fil, hur löser man detta bäst..
Om det finns någon manager som kan sköta allt från inloggnings rutan till vanliga teman och bootupp loggan vilken är bäst och hur kan man få tag på den...
Sökt en del på forumet men ej hittat nått som passar in...
Tack för hjälpen.
Jag letar efter en theme manager som jag kan lägga in mina teman jag laddat hem från gnome-look.org.
Förtillfället kör jag med att gå in på system -> inställningar -> utseende, men har märk att vissa teman ej går in där.
Sen om jag vill ändra bootloggan så testade jag start up manager, men den kräver ju .so filer och alla som finns på gnome-look är ju ej det utan bara en vanlig jpeg fil, hur löser man detta bäst..
Om det finns någon manager som kan sköta allt från inloggnings rutan till vanliga teman och bootupp loggan vilken är bäst och hur kan man få tag på den...
Sökt en del på forumet men ej hittat nått som passar in...
Tack för hjälpen.
--------------------------------------
Luxwarp (fd. Zifilion / MMCarlsson)
IT Consultant and Web developer.
Check out my blog about Ubuntu, development, tips, tech and all my projects over at https://codeiolo.org
Check out my blog about Ubuntu, development, tips, tech and all my projects over at https://codeiolo.org
SV: Söker Theme Manager!!
Kan GNOME Art vara intressant? Finns att tillgå via SPM. Via det kan du installera eller ladda ner olika teman. Jag tycker det funkar bra.
Det där med teman kan vara lite förvirrande om man är ny. Lika mkt folk som laddar upp teman finns det olika sätt teman paketerats på.
Det korrekta ska vara ett tar.gz arkiv och innehåller ska se ut såhär:
Annars kan man helt enkelt se till att bara ha en mapp där gtk-2.0 och/eller metacity-1 ligger som man drar till temahanteraren.
Är det t.ex bara ett tema till fönsterhanteraren Metacity så kommer inte detta att dyka upp i "Tema" rutan, då får man klicka på "Customize" och manuellt välja temadelarna själv.
Det korrekta ska vara ett tar.gz arkiv och innehåller ska se ut såhär:
Hoppas du förstår vad jag menar?Temanamn.tar.gz
-/Temanamn
--/gtk-2.0
--/metacity-1
Annars kan man helt enkelt se till att bara ha en mapp där gtk-2.0 och/eller metacity-1 ligger som man drar till temahanteraren.
Är det t.ex bara ett tema till fönsterhanteraren Metacity så kommer inte detta att dyka upp i "Tema" rutan, då får man klicka på "Customize" och manuellt välja temadelarna själv.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Plus att teman tydligen måste vara i tar-format för att synas av hanteraren och packas upp och installeras. Lite märkligt, eller har jag fattat fel?
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
- Luxwarp
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Tack för alla svar, har böjat få lite ordning på detta nu:)...
--------------------------------------
webaake skrev: Plus att teman tydligen måste vara i tar-format för att synas av hanteraren och packas upp och installeras. Lite märkligt, eller har jag fattat fel?
Antar att du missade det?Hund skrev:
[...] Det korrekta ska vara ett tar.gz arkiv och innehåller ska se ut såhär [...]

Nä, det var inte riktigt så jag menade; jag menade att man inte kan installera redan uppackade teman i hanteraren. Första gången jag skulle installera ett nytt tema från gnome-look.org så packade jag upp det först, och då gick det inte. Komprimerat gick bra. Märkligt tycker jag..........
Aha, då var det jag som missuppfattade dig.webaake skrev: Nä, det var inte riktigt så jag menade; jag menade att man inte kan installera redan uppackade teman i hanteraren. Första gången jag skulle installera ett nytt tema från gnome-look.org så packade jag upp det först, och då gick det inte. Komprimerat gick bra. Märkligt tycker jag..........

Det var säkert tar.gz som jag packade upp innan installtionsförsök, på gnome-look finns ju så det räcker och blir över. När man väl fattat att de INTE skall packas upp innan man t ex drar dem till temaväljarens fönster, så går det oftast bra.
Min tacke är ju att det också borde gå att dra uppackade teman till temaväljarens fönster!?
Min tacke är ju att det också borde gå att dra uppackade teman till temaväljarens fönster!?
Som jag nämnde ovan går det bra att dra mappen till temahanteraren. Så länge innehållet i mappen har rätt struktur.webaake skrev: Det var säkert tar.gz som jag packade upp innan installtionsförsök, på gnome-look finns ju så det räcker och blir över. När man väl fattat att de INTE skall packas upp innan man t ex drar dem till temaväljarens fönster, så går det oftast bra.