Förövrigt undrar jag om det går att ta sig ur Wine på något sätt när det har kraschat, för i nuläget trycker jag (som en gedigen Windows-användare) CTRL+Alt+Del följt av "Logga ut", och det känns en aning omständigt.
Tack.
Edit: Efter en närmare undersökning verkar det som att Wine kraschar när som helst. Jag installerade addonet Bongos2, och då gick det fint att ändra keybindings, men efter ett tag kraschade det igen utan att jag gjorde något speciellt. Använder jag fel version av Wine? Finns det någon version som är bättre lämpad för just WoW?
Edit 2: Nu gjorde jag en ny upptäckt; efter ca fem minuters spelande med, av någon anledning, skyhög ping men stabil framerate blir skärmen plötsligt helt svart. Lampan på skärmen indikerar att den inte får några signaler, och jag blir tvungen att starta om datorn. Vad bör man skylla på här? Är det ATI:s drivrutiner som förtjänar en plats i botten på Sverkers soptunna eller gör jag fel?
Edit 3: Okej, det här håller inte. WoW kraschar efter 5-10 minuter utan undantag. Det som skrivs ut i terminalen när kraschen inträffar verkar vara någonting i stil med:
Kod: Markera allt
err:module:load_builtin_dll failed to load .so lib for builtin L"msvcrt.dll": /usr/bin/../lib/wine/msvcrt.dll.so: misslyckades att mappa segment från delat objekt: Kan inte allokera minne
Kod: Markera allt
Exception handler died
Original exception:
0xC0000005 (ACCESS_VIOLATION) at 0073:7D503495
The instruction at "0x7D503495" referenced memory at "0x00000000".
The memory could not be "written".