Någon som provat Gnome Do?

Användarvisningsbild
prafjessor
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Någon som provat Gnome Do?

Inlägg av prafjessor »

Det är ett program som liknar Quicksilver i Mac och Katapult i KDE. Jag har dragit hem det och provat lite, men då jag varken använt Mac eller KDE så vet jag inte riktigt vad som är bra med det och om det har några funktioner man verkligen behöver. Någon som använt föregångarna och som kan berätta lite mer?

Man hittar det hursomhelst här: http://do.davebsd.com/
Dadido

Re: Någon som provat Gnome Do?

Inlägg av Dadido »

Gnome Do är riktigt bra.
Jag använder det till nästan allt.
Om du tittar bland inställningarna så hittar du menyn plugins där du kan lägga till en mängd saker. Exempelvis så att du direkt kan öppna bokmärken från Firefox eller starta chattar med Pidgin.
Användarvisningsbild
corneliusbrother
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av corneliusbrother »

Använder det jämt. Det är hur smidigt som helst. Vanligast är för att starta program till exempel [super+space], [t], [enter] startar terminalen. Eller [w] startar firefox, [p] pidgin och så vidare.
Men man kan också lägga in sitt mp3 bibliotek så är det bara att skriva en låttitel och [enter] så spelar man låten.
Användarvisningsbild
rancor
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av rancor »

Jag har haft det installerat en längre tid men jag har aldrig riktigt börjat använda det. Gillar awn eller cairo så det har blivit att jag använder sådana genvägar men som snabbsök på Google eller MP3 kanske är ett bra ändamål... fast borde det inte finnas bättre sökverktyg för filer i så fall?

:edit: jyst bump förresten..
Dadido

Inlägg av Dadido »

I den senaste versionen av Gnome Do så kan du ha en docka där dina mest frekvent använda program lägger sig så då behöver du inte awn eller cairo :)
Användarvisningsbild
rancor
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av rancor »

Dadido skrev:I den senaste versionen av Gnome Do så kan du ha en docka där dina mest frekvent använda program lägger sig så då behöver du inte awn eller cairo :)
Vart lägger sig de programmen som är igång? Syns dem oxå i Gnome Do?
Dadido

Inlägg av Dadido »

Precis... dom lägger sig också nere i dockan så man kan växla mellan programmen där
Användarvisningsbild
philip5
HC-IRCare
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Inlägg av philip5 »

Kan säga att senaste Gnome Do 0.8.1 och Gnome Do plugins 0.8.1 finns på min repo för Intrepid.

http://philip.magicalforest.se

Nu har jag inte använt Gnome do särskilt mycket och ska inte uttala mig om det men däremot så tycker jag allmänt att det är knasigt när man väljer att bygga applikationer på frameworket Mono som Gnome Do gör. Bara en sådan sak att porta en microsoft-lösning kan man ju diskutera och då tycker jag kanske huvudsyftet borde vara lite i linje med Wine. Tycker det borde finnas bättre frameworks att bygga på i Linuxvärlden än Mono när man vill utveckla något sådant. Dessutom så tycker jag det är krångligare för mig att underhålla, bygga och packa sådet kanske är där skon egentligen klämmer... 8)

Hur som helst... Hoppas någon har nytta av paketen...

/Philip
-------------------------------------------------------------
Min PPA för Ubuntu: http://launchpad.net/~philip5
Twitter: http://twitter.com/philip_johnsson
IRC: Philip5 @ freenode.net #ubuntu-se #kubuntu-se
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"