Nu har de lyckats att göra en linuxdator för kring 100 dollar men kapaciteten var låg det är företaget E-Way som ligger bakom denna dator. Processor på 200 megahertz, 128 megabyte arbetsminne varav upp till åtta megabyte delas med grafikkretsarna.
Det blir väl ett lättvikts linuxdist som skall köras på denna dator kan jag tro de har som förslag: Puppy Linux.
Källa:linuxworld.idg.se
se länk:
http://linuxworld.idg.se/a/20060928130836_LXW
Roger
Linux-dator för under 100 dollar
Borde funka fint som server för enklare uppgifter.
"If you need help with your Linux box, find a Slackware user. A Slackware user is more likely to fix the problem than a user familiar with any other distribution."
Yay! Frågan är ju om de tar hit den...
För övrigt borde det ju gå att köra den helt passivt med tanke på att du inte har någon varm hårddisk.
För övrigt borde det ju gå att köra den helt passivt med tanke på att du inte har någon varm hårddisk.
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
Huh? Så vidrig prestanda?
Ge mig en OLPC istället... Den är ju t o m bättre än dyra datorer på det mesta..
Ge mig en OLPC istället... Den är ju t o m bättre än dyra datorer på det mesta..
[quote="ozamosi"]Huh? Så vidrig prestanda?
Ge mig en OLPC istället... Den är ju t o m bättre än dyra datorer på det mesta..[/quote]
Jag hoppas att den kommer till Sverige också men de svenska myndigheterna verkar inte vara bland de intresserade...
OLPCn alltså.
Ge mig en OLPC istället... Den är ju t o m bättre än dyra datorer på det mesta..[/quote]
Jag hoppas att den kommer till Sverige också men de svenska myndigheterna verkar inte vara bland de intresserade...