"Resurs snålt" p2p program som inte är ett torrent program?

Användarvisningsbild
super_nollan
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

"Resurs snålt" p2p program som inte är ett torrent program?

Inlägg av super_nollan »

Om jag frågar fel fråga,shot me?

Jag undrar om någon kan rekommendera ett program för att ladda hem tex enstaka filer alltså inte en stor som bör tas hem med ett torrent program utan bara för mindre enstaka filer,vad ska jag titta efter då?Jag letar efter "litografier" av okända konstnärer??  ::)  ::)

En gång i tiden använde jag DC++ i windows men nu i min gamla lunkande PIII:a vad ska jag ha?Gärna ett som inte är sååå resurskrävande?

s_n
Användarvisningsbild
Chippen

SV: "Resurs snålt" p2p program som inte är ett torrent program?

Inlägg av Chippen »

Jag kanske inte sitter på all info om just vart man hittar "litografier" (eller ens vet vad det är)... Men om du inte vill använda bittorrent (eller om det inte fungerar bra till detta) så skulle jag nog säga att Direct Connect (DC++) är det bästa alternativet. Jag har aldrig gett mig i kast med att installera LinuxDC men tror inte att det ska vara så jätte svårt...

Vet tyvär inga andra som ligger i samma klass.
Vet inte hur pass bra emule är till detta endamål eller hur pass resurssnållt det är, eller hur bra det funkar under ubuntu... Men kan vara värt att prova om allt annat brister...
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

LinuxDC++ finns i förråden. Jag användet det utan problem på en gammal PII dator. :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
super_nollan
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av super_nollan »

Chippen skrev: Jag kanske inte sitter på all info om just vart man hittar "litografier" (eller ens vet vad det är)...
Flåt'jag ljög..(mp3??)  ;D
Hund skrev: LinuxDC++ finns i förråden. Jag användet det utan problem på en gammal PII dator. :)
Tack så mycket alla!

s_n
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"