Hej!
Använder idag det integrerade grafikkortet på moderkortet
[ASRock ConRoe945G-DVI, Intel 965G LGA775]
Det använder 224 mb för grafiken, det stjäl alltså av ram-minnet?!
Funderar dock istället på att köpa ett: Gainward GeForce 7200GS 256MB DDR2 [http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sk...led#ProductTabs]
Jag undrar om det kommer göra någon prestandaskillnad för datorn, då det inte kommer stjäla ram-minne?
Kommer Gainward kortet göra någon prestandaskillnad grafikmässigt?
Som ni märker så är jag inte intresserad av några större prestanda [Har inte ett ända spel installerat!], dock så undrar jag hur detta grafikkort kommer funka om jag tex ska använda Ubuntu med Beryl [3d-användargränssnittet]?
Mkt tacksam för svar! /Tom
Gainward GeForce 7200GS?
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
SV: Gainward GeForce 7200GS?
Systemprestanda: Har du bara 512Mb RAM så kan du nog märka av en prestandaskillnad om du inaktiverar det interna & kör på ett separat kort ... Har du 1024 känner du ingen skillnad...di_Zazzo skrev: Hej!
Använder idag det integrerade grafikkortet på moderkortet
[ASRock ConRoe945G-DVI, Intel 965G LGA775]
Det använder 224 mb för grafiken, det stjäl alltså av ram-minnet?!
Funderar dock istället på att köpa ett: Gainward GeForce 7200GS 256MB DDR2 [http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sk...led#ProductTabs]
Jag undrar om det kommer göra någon prestandaskillnad för datorn, då det inte kommer stjäla ram-minne?
Kommer Gainward kortet göra någon prestandaskillnad grafikmässigt?
Som ni märker så är jag inte intresserad av några större prestanda [Har inte ett ända spel installerat!], dock så undrar jag hur detta grafikkort kommer funka om jag tex ska använda Ubuntu med Beryl [3d-användargränssnittet]?
Mkt tacksam för svar! /Tom
Grafikprestanda: Det gäller såklart vad du gör... Kuben m.m. lär flyta på betydligt bättre om det endast är det du tänker på...

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<