Boktips - Linux

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
johan_pirate

Boktips - Linux

Inlägg av johan_pirate »

Hej!  :)

Jag söker en bra linux bok som förklarar hur man använder terminalen till max och hur man konfigurerar program osv.
Gärna en svensk bok, men det gör ingenting om den är på engelska.
Användarvisningsbild
upnorth

SV: Boktips - Linux

Inlägg av upnorth »

http://www.ubuntuforeningen.se/butik/pr ... 2e221be5b1

Den här är populär bland många nybörjare :)
Det är förresten föreningen som startats av oss i forumet som säljer den, och vinsten går därför till välgörande ändamål ;D
AndersBrontosaurus

Re: Boktips - Linux

Inlägg av AndersBrontosaurus »

Hej!
Kapar tråden.
Även jag skulle vilja be om lite linuxboktips. det är hög tid att jag lär mig något om Linux istället för att kasta mig på forumet när nåt inte fungerar.

Flera av länkarna på denna och andra trådar här på forumet funkar inte längre.

Vad jag effterfrågar är en bok som grundligt förklarar linux, vad som läggs i de olika mapparna och varför samt hur man använder terminalen.

Har bläddrat i "Att använda Linux ocg GNU men skulle vilja be om flera tips.

Jag önskar att boken ska vara grundläggande och någorlunda djupgående men inte kräva några som helst förkunskaper

Den ska helst vara på svenska även om en pedagogisk bok på engelska kanske funkar, all datadiskussion verkar ju ändå föras på brittiska.

Helst ska den finnas som fysisk bok men det går ju att skriva ut. Tycker det är mycket tacksammare med en bok att bläddra i än att sitta vid skärmen och läsa.

Tacksam för tips.

MVH
Anders
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"