Barista i Stockholm, Götgatan 65.
Ska försöka hinna förbi där idag innan jag ska till Ubuntu-träffen. Blir en höjdare att komma med Ubuntu-Cola till Ubuntu-träffen.
Då kommer jag också att säga "sudo apt-get open and drink cola".
Open Source handlar om frihet, inte att allt ska vara gratis!
Betal för programen är en förutsättning för att man ska kunna programmera och inte svälta ihjäl!
Fri och öppen källkod är inte samma sak som gratis. Du har en poäng - "There is no such thing as a free lunch - someone is always paying" som det stod i min lärobok i nationalekonomi...
Senast redigerad av 1 Ulsak, redigerad totalt 30 gånger.
Tog en bild på reklamskylten utanför cafét. Dålig kvalité dock pga sunkig mobilkamera. Men jag tycker 24 kr är alldelles för dyrt för en burk läsk. Enligt deras hemsida ska den ju inte kosta mer att beställa in än en vanlig läsk. "Barista Fair Trade Coffee tar inte mer betalt för Ubuntu än för vanlig läsk även om den är dubbelt så dyr i inköp. Vi tycker inte konsumenten ska betala mer för ett etiskt val, men hoppas du väljer oss lite oftare."
Har en stående i mitt kylskåp. Köpte den på Götgatan i Stockholm.
Provade en förut med HenrikAn och Mek.Apelsin på ett Stockholms-träff. Smakar helt ok, dock inte lika bra som CocaCola.
ska till sthlm på måndag, ska ha den platsen i huvudet
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar. Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber