Alltid samma visa

I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Alltid samma visa

Inlägg av ZX Spectrum »

Så fort jag börjar gå i tankarna att skaffa en ny dator så kommer oförutsedda utgifter som man inte har tänkt sig.
Nu började trum-lampan att lysa på skrivaren att den måste bytas ut. En ny skulle kosta c:a 1700 kronor. (Har en Brother HL-1450)
En ny skrivare av samma rang går på c:a 2400 kronor. Är ju inte precis värt att kosta på min gamla skrivare när det skiljer så mycket.
Tyvärr så är det inte samma tonerkassett till den nya Brotherskrivaren som min gamla och tonern till den gamla är nästan ny.
Något bra förslag på detta? ....Tycker att Brother är kanonbra så vill gärna ha det märket i fortsättningen också.

Dessutom så börjar det bli svajig bild på skärmen. Hela alltet går i vågor uppifrån och ner. Dessutom så rör sig allt fram och tillbaka horisontellt. (Håller nästan på att bli sjösjuk) :(
Funderar på en HP 22" bildskärm om jag köper en ny:
http://www.inet.se/bildskaermar/22-/hp- ... r/2202571/
Kan detta vara ett bra val? Min bror köpte en sådan.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

SV: Alltid samma visa

Inlägg av farmfield »

ZX Spectrum skrev:Funderar på en HP 22" bildskärm om jag köper en ny: http://www.inet.se/bildskaermar/22-/hp- ... r/2202571/
Brother är grymma. Vi har tre maskiner, en 1240 std laser & 2st MFC... Nu vill pops ha en färglaser men shoit va dyra dom va, hehe, då fanns annat som låg på 1/2 priset mot Brother, men pops väntar tills Brother färg-MFC går ner hellre tror jag...

Och har du verkligen behov av en 22"? Jag kör samma skärm fast 19", tycker den högre upplösningen blir lite väl mycket även om jag håller på massor med det grafiska fortfarande... Skulle väl vara om man kör musik/vid.edit apps med en massa spår men annars tycker iaf jag att 1440x900 räcker alldeles utmärkt...
Användarvisningsbild
alatariel
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av alatariel »

som tips: http://www.ellos.sehar börjat sälja bl a Brother-skrivare på nätet :)
(det var där jag köpte min nämligen)
;D
~~~ Kubuntu18.04 ~~~
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

farmfield skrev:
ZX Spectrum skrev:Funderar på en HP 22" bildskärm om jag köper en ny: http://www.inet.se/bildskaermar/22-/hp- ... r/2202571/
Brother är grymma. Vi har tre maskiner, en 1240 std laser & 2st MFC... Nu vill pops ha en färglaser men shoit va dyra dom va, hehe, då fanns annat som låg på 1/2 priset mot Brother, men pops väntar tills Brother färg-MFC går ner hellre tror jag...

Och har du verkligen behov av en 22"? Jag kör samma skärm fast 19", tycker den högre upplösningen blir lite väl mycket även om jag håller på massor med det grafiska fortfarande... Skulle väl vara om man kör musik/vid.edit apps med en massa spår men annars tycker iaf jag att 1440x900 räcker alldeles utmärkt...
Ja, faktiskt så håller jag på med musik, eller rättare sagt så håller jag på att arrangera musik och använder då Finale. En 22" skärm skulle sitta fint.
Nu kör jag med 1600x1280 på min skärm skulle nog helst vilja ligga på dom upplösningarna.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara som hårdvara"