Har installerat Gutsy och har fått igång internet och tänkte att nu ska jag minsann ladda ner alla uppdateringar som finns. Men icke sa nicke. Jag går in på System ->Administration ->Uppdateringshanteraren och trycker på knappen för att kolla efter uppdateringar. Inga sådana finns. Jag kan inte aktivera så jag får svenskt skrivbord. Allt är på engelska. Skulle installera Vlc, men i synaptic så fanns det knappt några program att installera, vad är det frågan om
Tacksam för svar
PS. Måste jag gå tillbaka till Feisty ?
måste jag byta tillbaka till Feisty
måste jag byta tillbaka till Feisty
Senast redigerad av 1 Okunnig, redigerad totalt 26 gånger.
- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
SV: måste jag byta tillbaka till Feisty
I synaptic kan du välja vilka förråd du vill tanka från. Inställningar- förråd. VLC har jag för mig ligger i multiverse eller restricted.
Uppdateringar borde du få en del. Testa att uppdatera i terminalen:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
och posta eventuella felmeddelanden.
Uppdateringar borde du få en del. Testa att uppdatera i terminalen:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
och posta eventuella felmeddelanden.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
- farmfield
- Kontakt:
Jag har vid något installationstillfälle varit med om att källorna i system/administration/programvarukällor varit urklickade efter installationen och då fungerar varken synaptik eller uppdateringarna som dom skall... Gå in & kolla läget där först... Aah, och glöm inte ladda om efter du mecklat med programvarukällorna...Okunnig skrev: Har installerat Gutsy och har fått igång internet och tänkte att nu ska jag minsann ladda ner alla uppdateringar som finns. Men icke sa nicke. Jag går in på System ->Administration ->Uppdateringshanteraren och trycker på knappen för att kolla efter uppdateringar. Inga sådana finns. Jag kan inte aktivera så jag får svenskt skrivbord. Allt är på engelska. Skulle installera Vlc, men i synaptic så fanns det knappt några program att installera, vad är det frågan om
Tacksam för svar
PS. Måste jag gå tillbaka till Feisty ?

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Ja du hade rätt Farmfield. Kryssade i lite rutor och vips så fick jag svensk text överallt samt en hel del uppdatgeringar. Jag bockar och bugar för hjälpen
- farmfield
- Kontakt:
Ja det var väl tur att jag hade haft samma problem, hehe...Okunnig skrev: Ja du hade rätt Farmfield. Kryssade i lite rutor och vips så fick jag svensk text överallt samt en hel del uppdatgeringar. Jag bockar och bugar för hjälpen

En fråga om ditt "nick" bara - tänk om ett år när du är kunnig som fän, då kommer nybörjarna här undra varför "Okunnig" går in med en massa bra råd, hehe... xD
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<