Om inte vad rekommenderar ni istället?
Ska användas som webbserver.
Funkar Ubuntu på en 300Mhz dator med 128 ram?
-
- n4h0j
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Fungerar förmodligen alldeles utmärkt, kör du inget GUI är det tillräckligt!
Men du kan inte använda vanliga Desktop-skivan, vad det är för installationskrav på Server-skivan har jag inte i huvudet. Men det kommer oavsett vilket att gå med alternate-skivan.
Ska du ändå köra GUI så rekommenderar jag helt klart fluxbox till en sådan dator, GNOME eller KDE blir lite väl tungkört...
Men du kan inte använda vanliga Desktop-skivan, vad det är för installationskrav på Server-skivan har jag inte i huvudet. Men det kommer oavsett vilket att gå med alternate-skivan.
Ska du ändå köra GUI så rekommenderar jag helt klart fluxbox till en sådan dator, GNOME eller KDE blir lite väl tungkört...
[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
- Retardedpope
Kör gnome på en dator med liknande specar, funkar, men visst det är lite slöare...
[quote="nahoj"]Men du kan inte använda vanliga Desktop-skivan, vad det är för installationskrav på Server-skivan har jag inte i huvudet. Men det kommer oavsett vilket att gå med alternate-skivan.[/quote]
Installationen för serverskivan är samma som alternate (det textbaserade "originalet").
Installationen för serverskivan är samma som alternate (det textbaserade "originalet").
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide