Vad jobbar ni med?
- prafjessor
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Vad jobbar ni med?
Undrar bara av ren nyfikenhet. Själv är jag undersköterska och jobbar för tillfället med funktionshindrade som bor hemma. En slags hemtjänst för handikappade, om man så vill.
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
SV: Vad jobbar ni med?
Målare... inte av hus eller tavlor, utan diverse verktyg... något närmare behöver vi inte gå in på det eftersom det är världens sämsta jobb... fast jag har i alla fall fått titelera mig målarmäster 

- Prometheus
- Kontakt:
Eget företag inom webbutveckling, formgivning, e-lärande och bilder.
Tja, eller "eget" - bara halva är mitt, jag är delägare
Tja, eller "eget" - bara halva är mitt, jag är delägare

/ Mattias från designbilder.se
- tpnet
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Jag jobbar som konsult (Nätverkstekniker) åt staten.
//Tony
//Tony
Studerar, extra knäcker som webdesigner när jag har tid.
Boldly going nowhere
- alatariel
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
arbetssökande
- och det verkar vara rätt kört vad gäller att FÅ jobb om man INTE HAFT så värst många (och definitivt inte långa) jobb
och INTE har en massa (svindyra) certifieringar och dessutom INTE har haft råd att ta klart körkortet
med mera ... och det trots ca. 8 års högskolestudier ... mest inom dataområdet (har en fil. kand inom informationsbehandling/ADB, dock från 1997) men utbildningen ÄR medvetet bredare än så ...
tillägg: mina ryggproblem lägger ju en del hinder i vägen för "tyngre jobb"

tillägg: mina ryggproblem lägger ju en del hinder i vägen för "tyngre jobb"

Senast redigerad av 1 alatariel, redigerad totalt 24 gånger.
~~~ Kubuntu18.04 ~~~
Studerande men konstant med ena foten i något extraknäck 
Just nu som butikssäljare på OnOff och studentinformatör för Tria (<a class="postlink" href="http://www.tria.se">http://www.tria.se</a>).

Just nu som butikssäljare på OnOff och studentinformatör för Tria (<a class="postlink" href="http://www.tria.se">http://www.tria.se</a>).
- grepapär
- Utgåva: 8.04 Hardy LTS
Före detta kock numera greenkeeper, för tillfället arbetslös sådan. Men känner mig nyttig med lite skogsarbete.
Sjukpensionerad! Har jobbat som bilmekaniker , Sedan en del datautbildningar, har certifikat som datatekniker, Jobbat som datalärare, fixar numera datorer åt folk, musiker (spelar på fester). 

- Thomas
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
jobbar som repratör på ett livsmedföretag.
och så extra knäcker som webdesigner / datasupport när jag har tid.
och så extra knäcker som webdesigner / datasupport när jag har tid.
- tann
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
universitetsadjunkt (eller lärare, som folk brukar säga) vid programmet Nätadministration/Systemteknik på Högskolan i Kalmar.
undervisar linuxadministration, säkerhet, datorhårdvaruteknik (SAN med FibreChannel/iSCSI, NAS, backup, bla bla), etc etc
undervisar linuxadministration, säkerhet, datorhårdvaruteknik (SAN med FibreChannel/iSCSI, NAS, backup, bla bla), etc etc
Jag är Linux-, UNIX- och OpenVMS-räv.
Blog: http://www.nickebo.net
Blog: http://www.nickebo.net
Sjukskriven. Arbetstränar på ett småsegt mediaforum som håller på med reklam och grafiksk design.
Åtar mig även diverse volontära jobb. Vilket brukar uppskattas, händer ibland att man får en peng av vänlig själar som uppskattar det man gör.
Åtar mig även diverse volontära jobb. Vilket brukar uppskattas, händer ibland att man får en peng av vänlig själar som uppskattar det man gör.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Är också musiker och spelar piano både ensam och i orkestrar på fester m.m.turbo skrev: Sjukpensionerad! Har jobbat som bilmekaniker , Sedan en del datautbildningar, har certifikat som datatekniker, Jobbat som datalärare, fixar numera datorer åt folk, musiker (spelar på fester).![]()
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- ThinLizzy
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
it-tekniker. arbetar med it-baserade hjälpmedel, omgivningskontroll etc.
Helpdesk på STR (Sveriges Trafikskolors Riksförbund)
Studerar, med garanterade sommarjobb som snickare.
Håller på att certifiera mig för Cisco, så det blir väl något med nätverk iallafall.
Håller på att certifiera mig för Cisco, så det blir väl något med nätverk iallafall.

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Vad jag gör just nu vet ni ju, och innan det så var jag på Inet och Computercity, men från början var det annat som gällde...
Började fotografera (extremsport) och sälja bilder redan 1986 vilket ledde till 2 år som professionell fotograf 1989-1991 (och under den tiden började jag med datorer). Sedan arbetade jag med att utveckla två cykelbudfirmor i Göteborg (marknadsföring, byggde faktureringssystem i FileMaker) och när datorerna började bli hi-tec så snurrade jag in på grafik och illustrationer... Tog en paus från datorerna 1993-1996 och bodde i Egypten (fridök & hade guide-verksamhet med en polare) och sedan London. Från 1996 blev det först en hel del multimediaproduktion och sedan ett par år som 3D-illustratör/animatör. Från mitten av 2000 har jag sålt (designat och ibland byggt) burkar som sagt...
Ovanstående kanske låter flashigt, hehe, men har aldrig tjänat pengar (förutom på Inet då), bor fortfarande i en hyrd etta (fast flyttar till en 3'a 1 dec eftersom sonen blivit för stor stor)...
Så svaret på frågan är att jag jobbar med det som kan ge mig pengar till hyra & cigg samt hyfsad tillfredställelse till låg tidstillgång, hehe...
Började fotografera (extremsport) och sälja bilder redan 1986 vilket ledde till 2 år som professionell fotograf 1989-1991 (och under den tiden började jag med datorer). Sedan arbetade jag med att utveckla två cykelbudfirmor i Göteborg (marknadsföring, byggde faktureringssystem i FileMaker) och när datorerna började bli hi-tec så snurrade jag in på grafik och illustrationer... Tog en paus från datorerna 1993-1996 och bodde i Egypten (fridök & hade guide-verksamhet med en polare) och sedan London. Från 1996 blev det först en hel del multimediaproduktion och sedan ett par år som 3D-illustratör/animatör. Från mitten av 2000 har jag sålt (designat och ibland byggt) burkar som sagt...
Ovanstående kanske låter flashigt, hehe, men har aldrig tjänat pengar (förutom på Inet då), bor fortfarande i en hyrd etta (fast flyttar till en 3'a 1 dec eftersom sonen blivit för stor stor)...
Så svaret på frågan är att jag jobbar med det som kan ge mig pengar till hyra & cigg samt hyfsad tillfredställelse till låg tidstillgång, hehe...

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- prafjessor
Ja, hur går det med affärerna? Får du sålt några burkar?farmfield skrev: Vad jag gör just nu vet ni ju,
- PappaBj0rn
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Supportutvecklare @ EPiServer plus att jag kodar lite vid sidan om (egna grejor o websidor o så).