guide virtualbox

ehnar
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

guide virtualbox

Inlägg av ehnar »

Finns någon enkel guide vad gäller Virtualbox?
Användarvisningsbild
zenbios
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

SV: guide virtualbox

Inlägg av zenbios »

Bild
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Asså, kör du på svanska så är det väldigt enkelt...

Först skapar du ny maskin efter vad du skall köra för system, gå igenom giuden, välj att hårddisken får ta 2-8Gb nånstans - den är ändå flexibel så den tar vad den behöver... Sedan, första gången du startar maskinen, frågar den hur du vill installera operativsystemet, antingen med CD i datorns CD/DVD-enhet (smaska i en XP originalskiva & installera) eller om du vill använda en image av en CD (vilket du har om du plockat ner t.ex. en image på en live-cd på nån distro)... Sed installerar du som vanligt...
ehnar

SV: guide virtualbox [LÖST]

Inlägg av ehnar »

Tack! funkar finfint ;) fast jag "smackade" i linuxmint i stället. Det tog en himla tid att få ett op att installeras... Fast det är ju kart, det är ju ett op över ett annat... Ska smacka in HH 8.04 där när det börjar närma sig ;)

Och.. XP vore ju skoj å testa :) men det blir ett senare projekt. Kan däremellan behöva en större hd och massa extra sdd
mqarcus

Inlägg av mqarcus »

Ska nog testa detta när jag får ny hårddisk (har tre GB kvar på min /home, ska flytta runt lite musik, osv). Kan man skapa virtualbox-partitionerna på andra partitioner än /home?
Användarvisningsbild
Beer

Inlägg av Beer »

Ja det kan man.
ehnar

Inlägg av ehnar »

stämmer, så gör jag ;)
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

SV: guide virtualbox [LÖST]

Inlägg av farmfield »

ehnar skrev: Tack! funkar finfint ;) fast jag "smackade" i linuxmint i stället. Det tog en himla tid att få ett op att installeras... Fast det är ju kart, det är ju ett op över ett annat... Ska smacka in HH 8.04 där när det börjar närma sig ;)

Och.. XP vore ju skoj å testa :) men det blir ett senare projekt. Kan däremellan behöva en större hd och massa extra sdd
Lustigt nog så startar mitt XP på 15-20 sekunder & driver på Photoshop CS3 & Dreamweaver kanonfint - dock så strular Lightroom vilket känns som nån directX-kampatibilitet gone bäd...
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"