Både 64 bitars och 32 bitars.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Både 64 bitars och 32 bitars.
Är det möjligt att ha både 32 bitars och 64 bitars Ubuntu på samma burk? På samma sätt som man ha tex XP och Ubuntu.
Snart ett år med Ubuntu!
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
SV: Både 64 bitars och 32 bitars.
Japp. Du kan ha så många installationer som du får plats med... Körde ett tag både dapper drake (64 bit) och feisty fawn (32).
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Vad bra, och tack för svar.
Hur är det när man skall installera operativ nr 2, känner ubuntu av att det redan finns ett annat ubuntu där, så att man får en startskärm där man väljer vilket man vill starta.
Följdfråga 2: räcker det att jag partionerar hårdisken i 2 delar och sedan låter livecdn för respektive OS partionera sin respektive del?
Hur är det när man skall installera operativ nr 2, känner ubuntu av att det redan finns ett annat ubuntu där, så att man får en startskärm där man väljer vilket man vill starta.
Följdfråga 2: räcker det att jag partionerar hårdisken i 2 delar och sedan låter livecdn för respektive OS partionera sin respektive del?
Snart ett år med Ubuntu!
väljer du en ny disk, eller annan partioen så ska GRUB updatera sig
så du får välja precis i början när datorn ska boota vilket os du ska starta.
lättast tycker ja själv är att välja manuel parionering,
o sen där välja vart ja vill installera det. men får du upp så som du menar,
har för mig att man bara kan välja disk o där att den ska partionera upp den för vad man ska
ha. kan ha fel där.
så du får välja precis i början när datorn ska boota vilket os du ska starta.
lättast tycker ja själv är att välja manuel parionering,
o sen där välja vart ja vill installera det. men får du upp så som du menar,
har för mig att man bara kan välja disk o där att den ska partionera upp den för vad man ska
ha. kan ha fel där.