Så, har jag fattat det här rätt...
Så, har jag fattat det här rätt...
Hej alla.
Bara undrar om jag förstått hardy herons inriktning. Som jag uppfattat det, kommer det inte handla så mycket om att lägga till nya grejer, utan snarare förbättra det som redan finns, t ex genom ett nytt tema. Det handlar om att göra systemet stabilare, snabbare, säkrare och allmänt bättre. Typ. Eller har jag missuppfattat det?
Bästa hälsningar,
lord.
Bara undrar om jag förstått hardy herons inriktning. Som jag uppfattat det, kommer det inte handla så mycket om att lägga till nya grejer, utan snarare förbättra det som redan finns, t ex genom ett nytt tema. Det handlar om att göra systemet stabilare, snabbare, säkrare och allmänt bättre. Typ. Eller har jag missuppfattat det?
Bästa hälsningar,
lord.
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
SV: Så, har jag fattat det här rätt...
Enligt https://wiki.ubuntu.com/HardyReleaseSchedule så ska specifikationerna släppas först om några dagar. Så det finns väl ingen som på riktigt kan svara på det, men vad som "läckt" ut så ska de inte mixtra in för mycket nytt godis, nej. De skall t.om. antaglign inte släppa kde4 i heron, även om det släppts skarpt.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
- Prometheus
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Låter rätt bra tycker jag. Vad tycker ni?Mekaniserad Apelsin skrev: men vad som "läckt" ut så ska de inte mixtra in för mycket nytt godis, nej.
/ Mattias från designbilder.se
Finns en del saker jag skulle vilja se (som GUI för så mycket som möjligt, som annars måste uppnås genom att man måste mixtra i systemfiler, och det utan att stoppa de människor som gillar att lösa sina problem genom att mixtra i systemfiler från att göra det. Samt kraftfullare nätverksverktyg). Men det är viktigare med en stabil grund än att ha många grejer. Jag värderar saker som prestanda och stabilitet mycket högt. Så jag gillar det också.
- Prometheus
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Aha, jag räknade in det i "förbättra det som finns"lord skrev: GUI för så mycket som möjligt

/ Mattias från designbilder.se
Jag tycker det verkar vara märkligt att inte stoppa in KDE4. Hursomhelst gillar jag att ta det lungt med det nya och polera på grunden det som behövs. Även jag är ett stort fan av stabilitet 
mvh
Anders

mvh
Anders
Då Hardy är en LTS (Long Term Support) med 3 års suppart (på desktop) så vill man nog ha det så stabilt som möjligt. Men 4an kommer ganaterat att vara lättilgänglig.skaggapa skrev: Jag tycker det verkar vara märkligt att inte stoppa in KDE4. Hursomhelst gillar jag att ta det lungt med det nya och polera på grunden det som behövs. Även jag är ett stort fan av stabilitet
mvh
Anders
Kanske något metapaket typ kubuntu-hardy-kde4 eller liknande.

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
- alatariel
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
DET hoppas jag med! vad jag sett hittills verkar den nya versionen lovande!Emil.s skrev: Kanske något metapaket typ kubuntu-hardy-kde4 eller liknande.![]()
~~~ Kubuntu18.04 ~~~