Halloj!
Har precis gått över till thunderbird från evolution.
Thunderbird markerar väldigt snyggt vilka mail som den misstänker är spam med en flagga i junk-kolumnen. Det finns även en inställning att den automatiskt skall flytta junk-markerade mail till junk-mappen. Den inställningen är aktiverad men den flyttar ändå ingenting... Allt ligger kvar i inkorgen.
Nån som vet hur jag skall göra för att få det att fungera rätt?
/jm
Flytta junk automatiskt i Thunderbird?
-
- Kontakt:
SV: Flytta junk automatiskt i Thunderbird?
Hej
Öppna kontoinställningar under redigera. Välj Skräppost, här finns en hel del inställningar att göra.
awein
Öppna kontoinställningar under redigera. Välj Skräppost, här finns en hel del inställningar att göra.
awein
awein
-
- Kontakt:
ja, jag har gjort det. Och det är ju det som är felet, det hjälper inte...
Fast jag har kryssat i att den skall flytta mail som är markerade som junk till en junk-mapp så gör den inte det...
jm
Fast jag har kryssat i att den skall flytta mail som är markerade som junk till en junk-mapp så gör den inte det...
jm
-
- Kontakt:
Jag har två e-postkonton och jag har satt samma inställningar för junk i båda kontona.
Sedan finns inställningar för "local folders" och även där har ställt in samma inställningar. Alltså att automatiskt flytta junk-markerade mail till junk-mappen.
Men dom flyttas inte...
Jag har även försökt skapa ett filter men jag kan inte få filtret att selektera ut de mailen som har en "låga" i junk-kolumnen eftersom den kolumnen inte finns med som alternativ när man sätter upp filter-regler.
Tacksam för hjälp :-)
/jm
Sedan finns inställningar för "local folders" och även där har ställt in samma inställningar. Alltså att automatiskt flytta junk-markerade mail till junk-mappen.
Men dom flyttas inte...
Jag har även försökt skapa ett filter men jag kan inte få filtret att selektera ut de mailen som har en "låga" i junk-kolumnen eftersom den kolumnen inte finns med som alternativ när man sätter upp filter-regler.
Tacksam för hjälp :-)
/jm
-
- Kontakt:
hörni, jag tror att jag hittade felet!
Det fungerade inte när man valde den junk-mappen som thunderbird föreslår som default. Däremot om jag skapade en ny mapp och hänvisade skräpet till den!
Det måste vara en bugg i thunderbird. Alternativen är ju ""junk" folder in local folders" eller "other" som man får speca själv.
/jm
Det fungerade inte när man valde den junk-mappen som thunderbird föreslår som default. Däremot om jag skapade en ny mapp och hänvisade skräpet till den!
Det måste vara en bugg i thunderbird. Alternativen är ju ""junk" folder in local folders" eller "other" som man får speca själv.
/jm
vad använder du för mail? POP eller IMAP?
Gotus sum, Cave cornua
-
- Kontakt: