aMSN Överföringshastighet [LÖST]

Phlad1934
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

aMSN Överföringshastighet [LÖST]

Inlägg av Phlad1934 »

Hej alla glada! ;) Jag har nu varit medlem här ett tag men har fortfarande inte funnit svaret på min fråga, jag har kollat i liknande ämnen men inget verkar funka, nu till problemet.

Jag använder aMSN 0.97b och märker inga andra problem, webcameran funkar efter att jag uppdaterat till senaste aMSN men när det kommer till överföringshastigheten ligger den på max 50kb/s, jag var föredetta windows användare och har aldrig tidigare haft problem med hastigheten, men när det kommer till aMSN så verkar det inte funka, jag har testat dom flesta andra IM-klienterna jag funnit i Synaptic och Lägg Till/Ta Bort program men alla har samma fel.

Jag har ställt in rätt portar både för TCP och UDP och skrivit in samma port nummer i aMSN's ruta, men den klagar fortfarande på att jag är bakom router/brandvägg. (jag kan lägga till att endel program funkar dugligt med rätt portar, men alla IM-klienter går det segt i)

Så nu undrar jag vad ni tror kan vara felet? Finns det någon sorts inbyggd brandvägg i Ubuntu 7.10? :P

Lite mer info
Router: Vood 322 ( http://www.portforward.com/english/rout ... 2index.htm )
ISP: Tele2 100/10

Tack i förhand! ::)
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 15 gånger.
det du inte klarar av i detta liv, lämnar du till nästa
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

SV: aMSN Överföringshastighet

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Phlad1934 skrev:
Så nu undrar jag vad ni tror kan vara felet? Finns det någon sorts inbyggd brandvägg i Ubuntu 7.10? :P
Ja det finns en brandvägg, men den är inställd på att inte hindra någon trafik utan aceptera allt. Troligtvis har du samma problem som man alltid har med msn-protokollet om man inte använder microsofts egna klient. Så fort de som gör alternativa klienter lyckas komma i närheten av att lista ut hur msn använder sitt snabbar protokoll, så ändrar de på det protokollet. 
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Phlad1934
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

SV: aMSN Överföringshastighet

Inlägg av Phlad1934 »

okey! men ja valde bland Anslutning i aMSN brandvägg via HTTP port 80 och det då funkade speeden garanterat mycket bättre än via msn 1863 port, så tack för allt! ÄMNET LÖST! ;D
det du inte klarar av i detta liv, lämnar du till nästa
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"