Engelskt openoffice
Engelskt openoffice
När jag kör Live-CD'n så är openoffice på svenska, men efter installation så är allt på engelska. Hur ska jag göra för att få det på svenska?
I slutskedet av installationen så raderas ett flertal filer som innehåller beteckningnen se.
I slutskedet av installationen så raderas ett flertal filer som innehåller beteckningnen se.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
SV: Engelskt openoffice
Gå in i System/administration/Språkstöd och se till att det är svenska som är installerat.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Jag har varit in där. Det finns alternativen engelska och svenska. Det går inte att bocka för svenska.
- ZX Spectrum
Gick det inte att välja språk på något av ställena?
Har för mig att man måste välja "svenska" som "standardspråk" och sen bocka i "svenska" under "Språk som stöds" eller om det var tvärtom, lite osäker på ordningen.
Har för mig att man måste välja "svenska" som "standardspråk" och sen bocka i "svenska" under "Språk som stöds" eller om det var tvärtom, lite osäker på ordningen.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- ZX Spectrum
Om inte detta går, så gå in i /System/Administration/Pakethanteraren Synaptic
och sök på swedish så får du upp en lista.
Där bläddrar du till language-pack och kollar om dom är installerade.
och sök på swedish så får du upp en lista.
Där bläddrar du till language-pack och kollar om dom är installerade.
Jag har fyra language-pack installerade.
...-gnome-sv
...-gnome-sv-base
...-sv
...-sv-base
...-gnome-sv
...-gnome-sv-base
...-sv
...-sv-base
- Dimi
Har du kanske av misstag eller annan anledning fått språkvalet ändrat i OO inställningarna?
Kolla det genom att starta oo, välj verktyg->alternativ. I rutan som kommer upp klicka på plustecknet vid språkinställningar. klicka språk. välj sedan språk för användargränssnitt till standard, eller möjligtvis svenska kanske om det inte fungerar med standard.
Kolla det genom att starta oo, välj verktyg->alternativ. I rutan som kommer upp klicka på plustecknet vid språkinställningar. klicka språk. välj sedan språk för användargränssnitt till standard, eller möjligtvis svenska kanske om det inte fungerar med standard.
Det är inställt på default, och det finns bara engelska som alternativ.
Vad jag har sett när jag letat språkstöd är att Language-support-sv saknas. Hur får jag med detta.
Vid installationen får jag ett felmeddelande om att vissa "säkerhetsfiler" inte kan hämtas. Detta p.g.a att jag inte kan ansluta datorn till internet.
Jag har försökt att komma ut på internet genom att koppla ihop datorn till denna Windowsdator med en korsad nätkabel, men jag har inte lyckats få datorerna att prata med varandra. Problemet med att koppla till internet direkt från LINUX-datorn är att jag måste köra internet mobilt med ett HUAWEIG modem och Telia internet.
Vad jag har sett när jag letat språkstöd är att Language-support-sv saknas. Hur får jag med detta.
Vid installationen får jag ett felmeddelande om att vissa "säkerhetsfiler" inte kan hämtas. Detta p.g.a att jag inte kan ansluta datorn till internet.
Jag har försökt att komma ut på internet genom att koppla ihop datorn till denna Windowsdator med en korsad nätkabel, men jag har inte lyckats få datorerna att prata med varandra. Problemet med att koppla till internet direkt från LINUX-datorn är att jag måste köra internet mobilt med ett HUAWEIG modem och Telia internet.
- mcNisse
Kontrollera att du har paketet openoffice.org-I10n-sv installerat.
Edit: Se till att du får en internet uppkoppling först...
Hur fungerar windows nätverksutdelning? Ska man köra med fast eller dynamisk ipadress? Du måste sedan ställa in nätverkskortet enligt hur windows datorn vill ha det...
Edit: Se till att du får en internet uppkoppling först...
Hur fungerar windows nätverksutdelning? Ska man köra med fast eller dynamisk ipadress? Du måste sedan ställa in nätverkskortet enligt hur windows datorn vill ha det...
Senast redigerad av 1 mcNisse, redigerad totalt 15 gånger.
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Det paketet finns inte installerat.
Jag ska försöka få en uppkoppling mot internet att fungera.
Jag ska försöka få en uppkoppling mot internet att fungera.
Re: Engelskt openoffice
Hej igen,
Har nu Kubuntu 8.10 installerat, och allt fungerar t.o.m. Internet via telia och Huawei.
Trådlöst nätverk fungerar också perfekt numer.
Tack för all hjäp
marming
Har nu Kubuntu 8.10 installerat, och allt fungerar t.o.m. Internet via telia och Huawei.
Trådlöst nätverk fungerar också perfekt numer.
Tack för all hjäp
marming