Drivrutiner för chipset

viggedi

Drivrutiner för chipset

Inlägg av viggedi »

Behöver man installera drivrutiner för chipset i Ubuntu 7.10?
Användarvisningsbild
zenbios
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

SV: Drivrutiner för chipset

Inlägg av zenbios »

menar du moderkortet, så har ja aldrig installerat några driver för det här. :)
aldrig behövt.
Bild
viggedi

Inlägg av viggedi »

zenbios skrev: menar du moderkortet, så har ja aldrig installerat några driver för det här. :)
aldrig behövt.
Kan det ha någon uppiggande effekt för prestandan ändå? Jag vet att på Windows kan du i vissa fall behöva installera dessa för att prestandan vid multitasking ska öka.
Användarvisningsbild
BrigTSD

Inlägg av BrigTSD »

Generellt sett så brukar moderkortstillverkarens drivrutiner vara bättre än de som följer med Windows XP. Hur det är med Vista vet jag inte.

Till linux har jag inte ens sett att moderkortstillverkarna tillhandahåller drivrutiner så då finns bara linux egna att använda. Har dock inte märkt av någon prestandaförlust på grund av det.
Användarvisningsbild
zenbios
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av zenbios »

BrigTSD skrev: Generellt sett så brukar moderkortstillverkarens drivrutiner vara bättre än de som följer med Windows XP. Hur det är med Vista vet jag inte.

Till linux har jag inte ens sett att moderkortstillverkarna tillhandahåller drivrutiner så då finns bara linux egna att använda. Har dock inte märkt av någon prestandaförlust på grund av det.
Det håller ja med om att det e, tillverkarens egna brukar vara bättre alltså. :)
även om det gäller vista med. men som du säger, till linux har ja inte heller sett att det släpps några.
viggedi så om det blir någon skillnad på effekten där kan ja faktiskt inte svara på.
Bild
Skriv svar

Återgå till "Installation/Uppgradering/Drivrutiner - inaktuell"