Ett faktum.
- XeonMasta
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ett faktum.
Hej allesammans.
Ville bara säga det att det finns ett roligt faktum, och det är att majoriteten av alla våldtäcksmän och andra krimminella använder windows.
Det kan ju vara roligt att dra upp i en diskussion om varför nån ska använda Linux.
Ville bara säga det att det finns ett roligt faktum, och det är att majoriteten av alla våldtäcksmän och andra krimminella använder windows.
Det kan ju vara roligt att dra upp i en diskussion om varför nån ska använda Linux.
â€Abake babonani bayophine babonani phutiâ€
â€those of us who have truly seen each other will surely see each other againâ€
- Niklas Bolmdahl
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
- XeonMasta
Ett faktum.
[quote="dacovale"]källa?[/quote]
ehhh? är du allvarlig? Jag tar fram källa om du vill. men vi kan ju börja med att 98,7 % av alla datorer har ett windows system.
ehhh? är du allvarlig? Jag tar fram källa om du vill. men vi kan ju börja med att 98,7 % av alla datorer har ett windows system.

- Niklas Bolmdahl
- Kontakt:
Ett faktum.
jag tyckte faktiskt att påståendet mest låter taget ur luften (inte det om MS marknadsdominans, utan det första).
Däremot har olika sexförbrytare visat sig vara rätt duktiga på att använda teknik för att dölja sina smutsigheter. (tänker bl a på det holländska bp-nätverket som avslöjades förra året)
så att annonsera om att linux skulle vara fritt/friare från kriminella skulle nog kunna slå bakut.
(ja jag är faktiskt allvarlig)
Däremot har olika sexförbrytare visat sig vara rätt duktiga på att använda teknik för att dölja sina smutsigheter. (tänker bl a på det holländska bp-nätverket som avslöjades förra året)
så att annonsera om att linux skulle vara fritt/friare från kriminella skulle nog kunna slå bakut.
(ja jag är faktiskt allvarlig)
Errare humanum est
Homines quod volunt credunt
- XeonMasta
Ett faktum.
[quote="dacovale"]jag tyckte faktiskt att påståendet mest låter taget ur luften (inte det om MS marknadsdominans, utan det första).
(ja jag är faktiskt allvarlig)[/quote]
Har du iofs rätt i. jag som hade fel kanske. Men om man utgår från att dom som gör våldsbrott inte använder datorn till sina brott. då är det ju faktist ett påstående som stämmer. Eftersom att jag sa "använder" inte "använder i sina brottshandlingar".
Men du har nog faktist mer rätt än mig. Om att det kan slå bakut.
(ja jag är faktiskt allvarlig)[/quote]
Har du iofs rätt i. jag som hade fel kanske. Men om man utgår från att dom som gör våldsbrott inte använder datorn till sina brott. då är det ju faktist ett påstående som stämmer. Eftersom att jag sa "använder" inte "använder i sina brottshandlingar".
Men du har nog faktist mer rätt än mig. Om att det kan slå bakut.

- Niklas Bolmdahl
- Kontakt:
Ett faktum.
jo, sålänge vi bara tittar på brottslingar som inte använder datorn i sin broittsliga verksamhet så är det ett statistiskt säkert påstående. 

Errare humanum est
- XeonMasta
Ett faktum.
[quote="dacovale"]jo, sålänge vi bara tittar på brottslingar som inte använder datorn i sin broittsliga verksamhet så är det ett statistiskt säkert påstående.
[/quote]
jag var nog lite otydlig. Det var det jag menade. ;P

jag var nog lite otydlig. Det var det jag menade. ;P
Ett faktum.
Statistisk sätt är 3 av 4 Windowsanvändare hela 75%
- Niklas Bolmdahl
- Kontakt:
Ett faktum.
7 av 8 amigaanvändare är 87,5% - det är mer än 3 av 4 windowsanvändare som bara är 75%
Ett faktum.
[quote="dacovale"]haha, ja 
men vad är din poäng?[/quote]
Det är ju 100% on topic: "Ett faktum"

men vad är din poäng?[/quote]
Det är ju 100% on topic: "Ett faktum"
- n4h0j
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ett faktum.
Underbart killar, verkligen underbart! 

[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
- XeonMasta
Ett faktum.
[quote="nahoj"]Underbart killar, verkligen underbart!
[/quote]
Jag kanske borde tänkt två ggr innan jag startade den här tråden. Det är ett faktum.

Jag kanske borde tänkt två ggr innan jag startade den här tråden. Det är ett faktum.

- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ett faktum.

Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- Retardedpope
Ett faktum.
[quote="dacovale"]jo, sålänge vi bara tittar på brottslingar som inte använder datorn i sin broittsliga verksamhet så är det ett statistiskt säkert påstående.
[/quote]
I princip alla datoranvändare använder sin dator för krimminell verksamhet. Även om man, som jag, inte är en aktiv pirat händer det relativt ofta att folk skickar låtar till mig, som varken jag eller avsändaren har licens för.
Om man ska begå brottslig verksamhet med sin dator, så underlättar det om man har windows, eftersom att i princip allt är anpassat för Windows.
Jag skulle kunna slå vad om allt jag äger på att XeonMasta's första "faktum" är sant!
Bara det faktum att det finns fler Windows-pirater än det finns Linux-användare gör att jag känner mig helt trygg med att anta ett sådant vad.
Räknar man procentuellt hur stor andel av windows- respektive linux-användarna som är krimminella, så tror jag ändå att windows har en högre andel krimminella. Många som väljer linux, väljer linux för att slippa bryta mot lagen. Är man krimminell kan man ju lika gärna köra crackat windows som att köra fritt linux...

I princip alla datoranvändare använder sin dator för krimminell verksamhet. Även om man, som jag, inte är en aktiv pirat händer det relativt ofta att folk skickar låtar till mig, som varken jag eller avsändaren har licens för.
Om man ska begå brottslig verksamhet med sin dator, så underlättar det om man har windows, eftersom att i princip allt är anpassat för Windows.
Jag skulle kunna slå vad om allt jag äger på att XeonMasta's första "faktum" är sant!
Bara det faktum att det finns fler Windows-pirater än det finns Linux-användare gör att jag känner mig helt trygg med att anta ett sådant vad.
Räknar man procentuellt hur stor andel av windows- respektive linux-användarna som är krimminella, så tror jag ändå att windows har en högre andel krimminella. Många som väljer linux, väljer linux för att slippa bryta mot lagen. Är man krimminell kan man ju lika gärna köra crackat windows som att köra fritt linux...
Ett faktum.
När jag var mindre och yngre så spelade jag in de LPs som polarna hade och själv ville inte eller hade råd att köpa. De gjorde likadant. Vi satt också vid våra radiomagnetofoner lyssnandes på en rockprogram och fingrarna vilade på knapparna (PLAY + REC) ifall nån bra låt skulle komma.
Det förstår jag att folk som kopierar och säljer program/musik/film gör fel och ska sättas dit. Men att kalla den nya generationen med den nya tekniken som i princip ändå gör samma sak som deras föräldrar (många av dem iaf.) gjorde för kriminella är att gå för långt. Kriminellt långt.
Det vad Bodström gjorde med TPB var underligt. Om man nu är med i EU så varför går man inte till dem och ber om hjälp eftersom USA hade hotat det lilla Sverige med sanktioner och annat? Istället är man en lydig satellitstats minister och gör som stora bolagen vill.
Den som minns eran med LP och den nya kommande tekniken CD. Minns ni vilka priser LP och CD hade? Det sades också att CD priserna skulle gå ned när efterfrågan ökar. Har de gjort det? Och i så fall hur mycket mer får artisten betalt av sin skivförsäljning? Varför turnerar de?
Det förstår jag att folk som kopierar och säljer program/musik/film gör fel och ska sättas dit. Men att kalla den nya generationen med den nya tekniken som i princip ändå gör samma sak som deras föräldrar (många av dem iaf.) gjorde för kriminella är att gå för långt. Kriminellt långt.
Det vad Bodström gjorde med TPB var underligt. Om man nu är med i EU så varför går man inte till dem och ber om hjälp eftersom USA hade hotat det lilla Sverige med sanktioner och annat? Istället är man en lydig satellitstats minister och gör som stora bolagen vill.
Den som minns eran med LP och den nya kommande tekniken CD. Minns ni vilka priser LP och CD hade? Det sades också att CD priserna skulle gå ned när efterfrågan ökar. Har de gjort det? Och i så fall hur mycket mer får artisten betalt av sin skivförsäljning? Varför turnerar de?
Ett faktum.
[quote="Retardedpope"]Många som väljer linux, väljer linux för att slippa bryta mot lagen. Är man krimminell kan man ju lika gärna köra crackat windows som att köra fritt linux...[/quote]
Tveksamt om jag köper det argumentet
Folk som sitter på linux är nog lika kriminella som windowsanvändare, med skillnade att windowsanvändaren har piratkopierad mjukvara i större utsträckning, Misstänker dock starkt att båda grupperna har oändliga mängde media (film/musik) som dom inte har kommit över på laglig väg. Den som säger att han inte har nåt olagligt på datorn, är antingen en hedervärd person eller en lögnare 
Tveksamt om jag köper det argumentet

Ett faktum.
[quote="petri0"]När jag var mindre och yngre så spelade jag in de LPs som polarna hade och själv ville inte eller hade råd att köpa. De gjorde likadant. Vi satt också vid våra radiomagnetofoner lyssnandes på en rockprogram och fingrarna vilade på knapparna (PLAY + REC) ifall nån bra låt skulle komma.
Den som minns eran med LP och den nya kommande tekniken CD. Minns ni vilka priser LP och CD hade? Det sades också att CD priserna skulle gå ned när efterfrågan ökar. Har de gjort det? Och i så fall hur mycket mer får artisten betalt av sin skivförsäljning? Varför turnerar de?[/quote]
Det var då och är fortfarande lagligt att kopiera musik i familj och nära bekanta. Speciellt nu i modern tid då vi har kassettavgift just pga. denna kopiera är det mer okey än någonsin att låna alla alster dina vänner har och kopiera dem.
Den som minns eran med LP och den nya kommande tekniken CD. Minns ni vilka priser LP och CD hade? Det sades också att CD priserna skulle gå ned när efterfrågan ökar. Har de gjort det? Och i så fall hur mycket mer får artisten betalt av sin skivförsäljning? Varför turnerar de?[/quote]
Det var då och är fortfarande lagligt att kopiera musik i familj och nära bekanta. Speciellt nu i modern tid då vi har kassettavgift just pga. denna kopiera är det mer okey än någonsin att låna alla alster dina vänner har och kopiera dem.
- Niklas Bolmdahl
- Kontakt:
Ett faktum.
[quote="rancor"]Det var då och är fortfarande lagligt att kopiera musik i familj och nära bekanta. Speciellt nu i modern tid då vi har kassettavgift just pga. denna kopiera är det mer okey än någonsin att låna alla alster dina vänner har och kopiera dem.[/quote]
Du är ironisk, eller hur?
Tror aldig att storebror Bodström (eller vem hans efterträdare nu blir) varit mer oförstående än när det gäller kopieringen.
Tror aldig att storebror Bodström (eller vem hans efterträdare nu blir) varit mer oförstående än när det gäller kopieringen.
Errare humanum est
- Retardedpope
Ett faktum.
[quote="dacovale"][quote="rancor"]Det var då och är fortfarande lagligt att kopiera musik i familj och nära bekanta. Speciellt nu i modern tid då vi har kassettavgift just pga. denna kopiera är det mer okey än någonsin att låna alla alster dina vänner har och kopiera dem.[/quote]
Tror aldig att storebror Bodström (eller vem hans efterträdare nu blir) varit mer oförstående än när det gäller kopieringen.[/quote]
Jag är absolut ingen anhängare av Bodström, men jag måste faktiskt försvara honom på den punkten. Han har nämligen, åtminstone velat förbjuda (eller förändra) drm, eftersom att de försvårar för konsumenten när denne vill kopiera för privat bruk. Så kopiering för privat bruk har han faktiskt försvarat...
Tror aldig att storebror Bodström (eller vem hans efterträdare nu blir) varit mer oförstående än när det gäller kopieringen.[/quote]
Jag är absolut ingen anhängare av Bodström, men jag måste faktiskt försvara honom på den punkten. Han har nämligen, åtminstone velat förbjuda (eller förändra) drm, eftersom att de försvårar för konsumenten när denne vill kopiera för privat bruk. Så kopiering för privat bruk har han faktiskt försvarat...