Enemy Territory - Quake Wars - Klan
- TForsman
- Kontakt:
Enemy Territory - Quake Wars - Klan
Nån som är sugen att skrapa ihop en skojig klan och härja runt i spelet lite?
1: Zinden
2: Du?
3: Du där borta?
Jag kan tyvärr bara spela runt 19:30, 20:00 på kvällarna och framåt. Men dem flesta tycker nog att det är en bra tidpunkt.
1: Zinden
2: Du?
3: Du där borta?
Jag kan tyvärr bara spela runt 19:30, 20:00 på kvällarna och framåt. Men dem flesta tycker nog att det är en bra tidpunkt.
SV: Enemy Territory - Quake Wars - Klan
Jag spelar redan i en klan, men tänkte att jag kanske kunde adda dig, Zinden i vännerlistan så kan vi lira lite public? Antar att du nickar Zinden ingame?
Ni får gärna adda mig också. Nickar Toobie.
Ni får gärna adda mig också. Nickar Toobie.
Boldly going nowhere
- TForsman
- Kontakt:
ska adda dig ikväll, då tänkte jag lira lite 

Enda spelet jag orkar lira, så visst 

- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
ÅH! Måste fixa lite pengar så jag kan köpa spelet någon jävla gång! Vill också igång...
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
- DeepThought
Jag är på, under samma förutsättning som Daniel Holm
Men jag lirar gärna demot med/mot er så länge!
(Månadens spel blev Zelda: Phantom Hourglass, men nästa månad tänker jag att ET:QW kanske får plats i studentbudgeten.)

(Månadens spel blev Zelda: Phantom Hourglass, men nästa månad tänker jag att ET:QW kanske får plats i studentbudgeten.)
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Zinden, vet inte om du la märke till det... men vi lirade på samma server igår. Jag skrek lite i chatten och försökte bjuda in dig till ett fireteam, men du verkade inte reagera 

Boldly going nowhere
Jag lämnar mitt intresse.
Jag har dock inte råd med spelet och ett nytt grafikkort skulle jag inte gråta över. Men jag ska ta mig råd senare och då kan jag vara med och lira.
Jag har dock inte råd med spelet och ett nytt grafikkort skulle jag inte gråta över. Men jag ska ta mig råd senare och då kan jag vara med och lira.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- TForsman
- Kontakt:
Märkte inte ett skitSupreme skrev: Zinden, vet inte om du la märke till det... men vi lirade på samma server igår. Jag skrek lite i chatten och försökte bjuda in dig till ett fireteam, men du verkade inte reagera![]()

Men såg iallefall "toobie online" det såg jag

är så jäkla noob än så länge, måste spela lite offline med så man blir bättre och uppmärksammar på såna saker.
[quote=∓quot;Zinden"\]
är så jäkla noob än så länge, måste spela lite offline med så man blir bättre och uppmärksammar på såna saker.
[/quote]
haha, ja. Måste säga att jag garvade ganska mycket när jag såg att du sprang rakt ut mot en tank och sen sköt två skott mot den varefter han körde över dig.
Iallafall, jag hittade en riktigt bra tråd för de som vill lära sig spelet bättre med video tutorials. ET:QW är ganska omfattande när det gäller saker att lära sig. Ta en titt på "The GreasedScotsman's ETQW Video Tutorial Series". Jag lärde mig massor nytt när jag såg på dessa filmer. (Man behöver inte ladda ner filmerna utan kan streama dom direkt ifrån Filefront om man vill).
Börja med video ett, "The Basics". De andra filmerna är lite bättre, med berättar röst osv.
http://community.enemyterritory.com/for ... hp?t=11603
[/quote]
haha, ja. Måste säga att jag garvade ganska mycket när jag såg att du sprang rakt ut mot en tank och sen sköt två skott mot den varefter han körde över dig.
Iallafall, jag hittade en riktigt bra tråd för de som vill lära sig spelet bättre med video tutorials. ET:QW är ganska omfattande när det gäller saker att lära sig. Ta en titt på "The GreasedScotsman's ETQW Video Tutorial Series". Jag lärde mig massor nytt när jag såg på dessa filmer. (Man behöver inte ladda ner filmerna utan kan streama dom direkt ifrån Filefront om man vill).
Börja med video ett, "The Basics". De andra filmerna är lite bättre, med berättar röst osv.
http://community.enemyterritory.com/for ... hp?t=11603
Senast redigerad av 1 Toobie, redigerad totalt 16 gånger.
Boldly going nowhere
- TForsman
- Kontakt:
när jag attackerade tankarna så var skotten slut 
Vet inte hur man får nya skott, hade bara den där klon att yra med, då kunde man lika gärna attackera tanken
Så noob är jag inte, så man ska inte attackera på det sättet
Edit: eller var det när jag fick fel gubbe med cp vapen, som knappt var värt att sskjuta med

Vet inte hur man får nya skott, hade bara den där klon att yra med, då kunde man lika gärna attackera tanken

Så noob är jag inte, så man ska inte attackera på det sättet

Edit: eller var det när jag fick fel gubbe med cp vapen, som knappt var värt att sskjuta med
Senast redigerad av 1 TForsman, redigerad totalt 16 gånger.
Jag funderar om jag inte ska handla spelet ändå. Nyss köpt en 22" skärm, och det vore skoj med lite grafikporr att smälla upp på den.
Om jag köper det kan jag sätta upp en TeamSpeak-server så vi har lite koll på varandra när vi lirar
Om jag köper det kan jag sätta upp en TeamSpeak-server så vi har lite koll på varandra när vi lirar

Jarulf, testa demot först 
Zinden, Strogg delar sitt liv med ammo. Det kallas stroyent. Tryck på minus samt plus när du spelar strogg så kan du göra om ammo till liv respektive liv till ammo.

Zinden, Strogg delar sitt liv med ammo. Det kallas stroyent. Tryck på minus samt plus när du spelar strogg så kan du göra om ammo till liv respektive liv till ammo.
Boldly going nowhere
Supreme: Har gjort det och tyckte det var helt okej. Men mina IRL-vänner är så neg till att handla det och det är inte så skojsigt att spela det själv 

Jo, demo banan är en av de absolut sämsta banorna i spelet. Tyvärr måste jag meddela att den svenska ET:QW klanscenen inte ser särskilt ljus ut nu. Många lag har lagt av, men spelet är fortfarande stort i resten av europa och kul public om man hittar en bra server.
Just nu lirar jag massor public, riktigt kul om man hittar en bra server där folk utnyttjar VOIP, (Vann Outskirts igår tackvare VOIP). Men som sagt, tar ett tag att lära sig spelet helt ut och man måste ge det många timmar innan man verkligen känner att det går bra. Så om man inte är beredd att lägga ner lite tid på att lära sig allting kanske en deathmatch pangare vore bättre?
Men spelet har ju bara varit ute i 2 månader och det kommer ju släppas massa moddar också, så det är nått jag ser fram imot med!
Just nu lirar jag massor public, riktigt kul om man hittar en bra server där folk utnyttjar VOIP, (Vann Outskirts igår tackvare VOIP). Men som sagt, tar ett tag att lära sig spelet helt ut och man måste ge det många timmar innan man verkligen känner att det går bra. Så om man inte är beredd att lägga ner lite tid på att lära sig allting kanske en deathmatch pangare vore bättre?
Men spelet har ju bara varit ute i 2 månader och det kommer ju släppas massa moddar också, så det är nått jag ser fram imot med!
Boldly going nowhere
Jag tycker faktiskt att demobanan är rätt kul, mest för att den är så utmanande... har inte klarat den på medium än 
Nu lirar jag typ aldrig något annat än RPG, så FPS är något jag antagligen måste få in rutinerna i.
Men jag köper nog spelet vid nästa löning tror jag...

Nu lirar jag typ aldrig något annat än RPG, så FPS är något jag antagligen måste få in rutinerna i.
Men jag köper nog spelet vid nästa löning tror jag...
Jo men det är en helt annan sak med riktiga människor som motspelare samt medspelare. MCP uppdragen är riktigt tråkiga IMO, speciellt när man måste köra den så långt. Kan bli riktigt långtråkigt med dåliga medspelare.upnorth skrev: Jag tycker faktiskt att demobanan är rätt kul, mest för att den är så utmanande... har inte klarat den på medium än![]()
Men på tal om annat, har ni någon favorit klass än då?
Technician samt Field Ops är mina favoriter just nu. Dels för att jag gillar att spela support klasser och att jag älskar att få multikills med Vampire'n

Boldly going nowhere
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Jag kör mest repair och .. vad kallas de. Ah, de som kan sätta explosives. börjat köra lite medic nu också. Men tycker det bara är så kul att hjälpa laget igenom att smyga sig på apt och avt och spränga skiten ur dem
.

Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
Jo, det är skoj. Men granater och rocket launcher/oblirator är mer effektivt att använda om du lätt vill ta ner deployables.
Boldly going nowhere
- Buggen
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Tjena, jag köpte spelet för några dagar sen.
Så jag kan nog va spelbar 19:00 och framåt.
Mumble ska tydligen va ett riktigt bra voice-program,
finns både för linux/win.
http://mumble.sourceforge.net/
Så jag kan nog va spelbar 19:00 och framåt.
Mumble ska tydligen va ett riktigt bra voice-program,
finns både för linux/win.

http://mumble.sourceforge.net/
linux: amd 3800+, 2048mb ddr2, geforce 9500gt 512mb
windowz: intel c2d e8400, 2048mb ddr2, radeon hd3870 512mb
windowz: intel c2d e8400, 2048mb ddr2, radeon hd3870 512mb