Hibernate/suspend Zepto Znote 6224W [LÖST]

Få igång din maskinvara i Ubuntu
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
Användarvisningsbild
tann
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Hibernate/suspend Zepto Znote 6224W [LÖST]

Inlägg av tann »

Jag har problem med min nyligen inskaffade Zepto 6224W, nämligen med suspend och hibernate.

Läste i någon guide här (orkar inte rota fram URL :) ) vilka inställningar man ska göra i BIOS etc, och visst funkar det... Men när jag startat upp maskinen igen börjar process efter process seg faulta hej vilt och enda lösningen är att starta om datorn.

Tänkte om någon har en idé eller tanke?  ::)
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 22 gånger.
Jag är Linux-, UNIX- och OpenVMS-räv.
Blog: http://www.nickebo.net
Användarvisningsbild
DeepThought

SV: Hibernate/suspend Zepto Znote 6224W

Inlägg av DeepThought »

Låter underligt, jag har också en 6224W, men på den fungerar suspend kanonfint (med generic-kärnan, med realtime-kärnan fungerar det inte). Hade problem med att hibernate krävde att SWAP skulle vara lika stor som mängden RAM, men det fixade jag, fast å andra sidan så har den inte klagat efter att jag stoppat i ytterligare en GB (dock använder jag aldrig hibernate, eftersom suspend fungerar fint).

Kör du 32-bitars eller 64-bitars? Jag kör nämligen 32-bitars (och dessutom Xubuntu, men det borde inte spela någon roll).

Har du uppgraderat BIOS till z14005e? Finns att hämta här (ibland laddar inte sidan i Firefox, utan du får ladda om den om det inte kommer upp några filer):
ftp://ftp.zepto.dk/Znote6224W/BIOS

Ställt om "Video repost" i BIOS verkar du ha gjort, så det är nog inte det..

Jag vet faktiskt inte vad det kan vara annars, eftersom jag inte kan komma på något annat jag har gjort för att få det att fungera :-\ Säg till om inget av ovanstående kan ge några ledtrådar så skall jag tänka lite hårdare. Svårt nöt att knäcka...
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Användarvisningsbild
tann
Kontakt:

Inlägg av tann »

jag kör generic, så det är inte det. kör även 32-bitars... hmm. ang ubuntu/xubuntu så tror jag att det va ngn form av underliggande programvara till gnome som började spöka, ska undersöka närmare.

ska testa att uppdatera BIOS, kan ju va ngt skumt med den.

jag återkommer om jag upptäcker ngt nytt :) bra för andra att veta om de ev funderar på en zepto, för annars är jag helnöjd, klockren laptop för att köra linux på
Användarvisningsbild
tann
Kontakt:

Inlägg av tann »

jag har nu fått hibernate/suspend att fungera med hjälp av tilläggsprogrammet "hibernate", finns i repo :)
Användarvisningsbild
Bossieman
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

SV: Hibernate/suspend Zepto Znote 6224W [LÖST]

Inlägg av Bossieman »

tann skrev: jag har nu fått hibernate/suspend att fungera med hjälp av tilläggsprogrammet "hibernate", finns i repo :)
Funkade för mig med! Nice.
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara och drivrutiner"