Jo, när jag försöker starta WoW via WINE så ser allt normalt ut, ända tills man hör det typiska ljud WoW ger ifrån sig när menyn i spelet har laddats - därefter kommer jag tillbaka ut till skrivbordet igen utan att WoW har startats, dessutom har min resolution på skärmen ändrats från 1280x1024 till 1024x768. Detta fixar man ju enkelt med att ställa tillbaka till just 1280x1024, men hur mycket jag än försöker få spelet att starta så händer ingenting..
Jag antar det har med inställnignarna på mitt grafikkort att göra (ett ATI Radeon x1900xt) då jag har fått gå igenom mycket guider för att få det installerat. Jag har kört en "glxinfo | grep rendering" i terminalen för att utesluta ev. renderingsfel, men då den returnerat "Yes" så antar jag att det är något annat som krånglar..
Några förslag?
Tack, /stoffe
Fel vid uppstart av WoW via WINE..
Fel vid uppstart av WoW via WINE..
Senast redigerad av 1 Stoffen, redigerad totalt 8 gånger.
SV: Fel vid uppstart av WoW via WINE..
har du ändrat någonting i wows conf fil? ändra där till OpenGL "1" eller vad det är, det va ett tag sedan jag höll på med wow i wine men kommer ihåg det här problemet , typ.
[img width=80 height=15]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=12678[/img]
SV: Fel vid uppstart av WoW via WINE..
Pröva att starta med hjälp av terminalen, på det sättet får du en beskrivning av vilket felet är. (Inte på vanlig "felmeddelande"-stil men det står troligtvis varför det kraschade.)