..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Rätta mig om jag har fel....och det vet jag att ni så gärna gör ....men är personligheten bosatt i det fysiska? Jag trodde att den var en högst mental företeelse?
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly. ursprungligen medlem sedan 20061018
Grön Göling skrev:
Rätta mig om jag har fel....och det vet jag att ni så gärna gör ....men är personligheten bosatt i det fysiska? Jag trodde att den var en högst mental företeelse?
Hehe, tror den diskussionen hör till tråden om själ
Grön Göling skrev:
Jepp de är den, det mentala är bara en abstrakt beteckning som används för att förklara betéenden (som i grund härstammar från fysisk aktivitet).
zero gravity skrev:
Jepp de är den, det mentala är bara en abstrakt beteckning som används för att förklara betéenden (som i grund härstammar från fysisk aktivitet).
Fysisk inaktivitet = noll personlighet??
lennart_sj skrev:
För den som är intresserad i ämnet kan jag rekommendera Douglas R. Hofstadters bok "The Minds I". Den är full av intressanta vinklingar på frågan
Noted!!
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly. ursprungligen medlem sedan 20061018