Fel vid installation av xserver-xgl

Grafikkort, TV-kort och webbkameror
Stoffen

Fel vid installation av xserver-xgl

Inlägg av Stoffen »

Efter dryga 2 timmars surfande på forumen och på google utan att fått ett fungerande svar, så prövar jag min lycka här:

Efter att ha installerat om Ubuntu 7.10 ett antal gånger pga. klantigt lekande (::)) så bestämde jag mig för att försöka få ordning på systemet. Då jag installerat ATI's nya drivrutiner (8.42.3) enligt denna guide, så kom turen till att installera xserver-xgl för att kunna ta del av allt det ögongodis Ubuntu 7.10 faktiskt har att erbjuda! Bara det att när jag installerat det och loggat ut / startat om datorn så blir jag fast vid inloggnings-skärmen! Efter lite om och men kom jag slutligen in igen med hjälp av GNOME safe-mode, men resultatet är detsamma så länge jag har xserver-xgl installerat..

Så, min fråga är då: hur får jag in xserver-xgl utan att fastna vid inloggnings-sidan? Någon som haft liknande / samma problem men som löst det?

Tack, /stoffe
Emil.s
Kontakt:

SV: Fel vid installation av xserver-xgl

Inlägg av Emil.s »

Anledningen till att använda "8.42.3" är ju att den har stöd för AIGLX, och därmed slipper man XGL. Så bort med det, och konfigurera AIGLX (finns någon guide här någonstans tror jag).
Sen ska det nog funka bättre. :)
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Stoffen

SV: Fel vid installation av xserver-xgl

Inlägg av Stoffen »

Efter en stunds googlande så har jag fortfarande inte hittat nåt som skulle kunna lösa mitt problem.

Eftersom jag är relativt ny till Ubuntu - pillat med det i snart två dagar(!!) - så känner jag mig rätt osäker till att resetta filer och sådant, så jag inte har helt koll på hur man återställer saker och ting.. (därav alla dessa ominstallationer av Ubuntu, se inledn. post.)

Kanske någon vänlig själ har lust att guida mig till ett svar, eller länka mig till en post där jag kan fördjupa mig?

Tack, /stoffe

EDIT: Hittade en post på forumet som borde lösa mina problem!  :)
http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,18161.0.html
Senast redigerad av 1 Stoffen, redigerad totalt 7 gånger.
Skriv svar

Återgå till "Bild"