Grub PROBLEM plss hjälp mej måste installera vista men får hela tiden error svar

denis

Grub PROBLEM plss hjälp mej måste installera vista men får hela tiden error svar

Inlägg av denis »

Jag hade windows xp proffesional innan jag installerade Ubuntu linux 7.10, o nu när jag inte vet hur massa sånna funktioner som beryl o sånt funkar på linux så vill jag byta till vista nu, men varje gång ja försöker ominstallera till win vista så får ja ett fel meddelande där de står error bla blaa 8000x204 o så ngt mer, o när ja försöker installera till win xp så står det, loading grub 1.5 please wait
Error22

Sen försöker jag installera win xp men med en annan skiva (engelsk) så läser den igenom den lite, o då man ska välja parationerna o så, så kommer de en ruta där de står QL10WNT.sys är skadad

Har följt massa guider o de verkar vara nått fel med Grub, Vad ska jag gööööra  :-\

Tack på förhand. =)
Senast redigerad av 1 denis, redigerad totalt 4 gånger.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

SV: Grub PROBLEM plss hjälp mej måste installera vista men får hela tiden error

Inlägg av Hund »

Nu har jag ingen lösning på ditt Windowsbeskymmer men om du vill ha effekter:

Har du installerat drivrutinerna för ditt grafikkort rätt? Om inte kan du enkelt göra det med Envy. starta sedan om datorn, gå till System / Preferences / Apperance, klicka på fliken "Visual effects" och aktivera Compiz Fusion.

Vill du ha tillgång till fler valmöjligheter så kan vi ta det då.

Edit: Stavfelsnisse.
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 4 gånger.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
MrT
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av MrT »

Hos mig ligger det under system>inställningar>utsende bode väl heta system>settings>Apperance på engelska
Men installera compizconfig-settings-manager via synaptic så kan styra vilka effekter du vill ha, sen klickar du på  system>inställningar/settings>Advances desktop effects settings.

vad gäller grub så ska inte detta spöka när du försöker installera ngt annat OS, grub är ju inte ens laddat när du installerar ett annat OS. Är du ny på det här med att installera operativsystem på datorer?
denis

Inlägg av denis »

tackar för svaret..

jag har allt installerat som det ska aktiverat skrivbordskub och rotera kub, men nu vet jag inte ens hur man roterar eller så?

Nee ja e inte ny med att installera andra OS och så, jag köper datorer o säljer dom vidare har gjort de över 1 år nu, ominstallerat över 100 datorer me olika OS skivor o aldrig haft ett grub problem enda tills nu :/...så de e därför jag inte kan lösa detta problem, första gången ja får detta error meddelande :/..

Tack för hjälpen än en gång :)
Användarvisningsbild
danno
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

SV: Grub PROBLEM plss hjälp mej måste installera vista men får hela tiden error svar

Inlägg av danno »

Kanske detta kan ge någon ledtråd...
https://help.ubuntu.com/community/Recov ... ingWindows
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

MrT skrev: Hos mig ligger det under system>inställningar>utsende bode väl heta system>settings>Apperance på engelska
Men installera compizconfig-settings-manager via synaptic så kan styra vilka effekter du vill ha, sen klickar du på  system>inställningar/settings>Advances desktop effects settings.

vad gäller grub så ska inte detta spöka när du försöker installera ngt annat OS, grub är ju inte ens laddat när du installerar ett annat OS. Är du ny på det här med att installera operativsystem på datorer?
Tack för att du påpekade det. :) Den rätta sökvägen är; System / Preferences / Apperance.
denis skrev: tackar för svaret..

jag har allt installerat som det ska aktiverat skrivbordskub och rotera kub, men nu vet jag inte ens hur man roterar eller så?

Nee ja e inte ny med att installera andra OS och så, jag köper datorer o säljer dom vidare har gjort de över 1 år nu, ominstallerat över 100 datorer me olika OS skivor o aldrig haft ett grub problem enda tills nu :/...så de e därför jag inte kan lösa detta problem, första gången ja får detta error meddelande :/..

Tack för hjälpen än en gång :)
Ctrl + Alt + (Vänster)musknapp är väl standard tror jag?

Är du säker på att den startar med skivan? Eftersom GRUB kommer upp menar jag.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"