HJÄLP MIG!
HJÄLP MIG!
Jag har precis installerat gutsy på min dell laptop Latitude D630. ingenting funkar. Det finns inget ljud. det går inte att använda wine. film går inte att kolla på. det verkar inte finnas några paket att hämta på pakethanteraren. allt verkar bara skit just nu. kan nån HJÄLPA MIG!
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
SV: HJÄLP MIG!
Fungerade internet när du körde live-cd:n?
Annars så installeras en minimal installation med den vanliga Ubuntu-skivan.
Annars så installeras en minimal installation med den vanliga Ubuntu-skivan.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
när du säger det så kom det upp någon form av ruta där det stod något om det.
Hur gör jag för att fixa det då?
Hur gör jag för att fixa det då?
- Thomas
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
men utan få felet så är det svårare för oss att hjälpa dig.
- ZX Spectrum
Starta upp med live-cd:n och se om du kan få till internetförbindelsen.
Har du fast ip-nummer? I så fall så kan du skriva in ipnummer, subnet m.m. genom att trycka på nätverksikonen uppe till höger, som det står i papprerna från internetleverantören.
Ett annat alternativ är att tanka ner Ubuntu-dvd:n och få med programmen där istället.
Gjorde så att jag startade upp livecdn och försökte få igång internetförbindelsen innan jag installerade. Visade sig att han hade fast ip.
Har du fast ip-nummer? I så fall så kan du skriva in ipnummer, subnet m.m. genom att trycka på nätverksikonen uppe till höger, som det står i papprerna från internetleverantören.
Ett annat alternativ är att tanka ner Ubuntu-dvd:n och få med programmen där istället.
Jag har själv drabbats av detta när jag skulle hjälpa en kompis med en Ubuntu-installation. Program och hela menyer saknades efter installationen.Thomas skrev: men utan få felet så är det svårare för oss att hjälpa dig.
Gjorde så att jag startade upp livecdn och försökte få igång internetförbindelsen innan jag installerade. Visade sig att han hade fast ip.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Okej. jag var inte uppkoplad när jag installerade.
Måste jag alltså installera om allt från början?
I så fall så kör jag med windows ett tag till.
Måste jag alltså installera om allt från början?

I så fall så kör jag med windows ett tag till.
- ZX Spectrum
Det går att reparera, men kan vara jobbigare än att göra en ominstallation.
Testa om du får igång internet med livecdn i alla fall ....
Testa om du får igång internet med livecdn i alla fall ....
Faktum är att det tar faktiskt inte mer än 15min att installera det.