Går det att blanda två Linuxdistar på ett snyggt sätt?
Pardus vill inte acceptera mitt grafikkort, och Kubuntu är GRÄSLIGT! (Menyerna, jag vill ha EN meny!)
Så skulle jag kunna modda så att jag får bara en meny, som är som Pardus meny...
Nåt sånt här: http://onderwijs.en.educatie.googlepage ... 1-full.jpg
Alltså: Inte 1 platser, 1 menu, 1 system, utan 1 Platsermenysystem...
Pardus + Kubuntu
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Pardus + Kubuntu
Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
sakjur@launchpad
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
SV: Pardus + Kubuntu
Ubuntu har ju bra nya förråd, enkelt paketeringssystem (deb) och i övrigt ganska slim.
Du borde testa att installera serverversionen. Installera xorg och en fönsterhanterare, eller kde-base eller vad grunden i kde heter. Modda menyerna och installera sedan de program behöver.
Då får du allt som du vill ha det.
Du borde testa att installera serverversionen. Installera xorg och en fönsterhanterare, eller kde-base eller vad grunden i kde heter. Modda menyerna och installera sedan de program behöver.
Då får du allt som du vill ha det.
Abusus non tollit usum
Det är en baggis att göra om menystrukturen som du vill ha den.
eller via menyerna.
Här kan du skapa en ny huvudmedny, Program, sedan släpar du dit resten.
Vad menar du att du vill blanda olika distar?
Jag brukar multiboota dem, köra med separat home, samma inloggningsnamn, fast olika hemkataloger, inga filer utöver de olika inställningarna som skapas. I varje home skapar jag länkar för dokument, bilder musik etc till en helt separat katalog, /home/doc, där har jag alla filer, oavsett dist. Det kan bli lite bekymmer med rättigheter för den katalogen om man blandar distar som har olika userid för den första användaren, tex 500/1000, och sätter rättigheten på användarnivå.
Edit: Angående olika användarnamn.
När jag installerar en dist heter den första användaren exv, trixon-kubuntu och trixon-opensuse
Då skapas olika hemkataloger /home/trixon-kubuntu och /home/trixon-opensuse
När installationen av varje dist är klar döper jag om användaren till trixon
Kod: Markera allt
kmenuedit
Här kan du skapa en ny huvudmedny, Program, sedan släpar du dit resten.
Vad menar du att du vill blanda olika distar?
Jag brukar multiboota dem, köra med separat home, samma inloggningsnamn, fast olika hemkataloger, inga filer utöver de olika inställningarna som skapas. I varje home skapar jag länkar för dokument, bilder musik etc till en helt separat katalog, /home/doc, där har jag alla filer, oavsett dist. Det kan bli lite bekymmer med rättigheter för den katalogen om man blandar distar som har olika userid för den första användaren, tex 500/1000, och sätter rättigheten på användarnivå.
Edit: Angående olika användarnamn.
När jag installerar en dist heter den första användaren exv, trixon-kubuntu och trixon-opensuse
Då skapas olika hemkataloger /home/trixon-kubuntu och /home/trixon-opensuse
När installationen av varje dist är klar döper jag om användaren till trixon
Senast redigerad av 1 TicToc, redigerad totalt 4 gånger.
Är det så att du vill ha KMeny>Program och sen Internet, Multimedia etc... I så fall är det bara högerklicka i meny väl edit item och så skapar du en Subgrupp dom heter Program och så ser du till att den hamnar högst i hierarkin.
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Aja, orkade inte med KDE... det enda jag ville ha det för är det sjukt snygga runda temat...
Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
sakjur@launchpad