Ubuntu på flashminne??

Machnine
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Ubuntu på flashminne??

Inlägg av Machnine »

Jag har funderat några dagar på om det är möjligt att installera ubuntu på ett flashminne?

Jag är sugen på att köpa samsungs nya flashminnen som finns i 16gb och 32gb format , mest för att det vore skoj att ha ett.. Då kom jag och tänka på en gammal skolkamrat till mig som sade sig ha installerat windows på ett flashminne för några år sedan..

Iom detta så undrar jag om det kan vara möjligt att installera ubuntu på ett samsung flashminne som dom här http://www.physorg.com/news6388.html??

ursäkta min felskrivning där, dom verkar inte finnas ännu men dom är iaf under utveckling!!
Adam

Ubuntu på flashminne??

Inlägg av Adam »

Varför just Ubuntu använd DSL istället för sådana ändamål.
Användarvisningsbild
XeonMasta
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Ubuntu på flashminne??

Inlägg av XeonMasta »

kan kan du. men om du vill är ju en annan femma.
jag skulle köra nån annan linux dist för det ändamålet efter som ubuntu inte kan köras som live cd då.

men för att svara på frågan: ja det kan du.
”Abake babonani bayophine babonani phuti”
”those of us who have truly seen each other will surely see each other again”
Användarvisningsbild
Quartus
Kontakt:

Ubuntu på flashminne??

Inlägg av Quartus »

[quote="Machnine"]Jag har funderat några dagar på om det är möjligt att installera ubuntu på ett flashminne?

Jag är sugen på att köpa samsungs nya flashminnen som finns i 16gb och 32gb format , mest för att det vore skoj att ha ett.. Då kom jag och tänka på en gammal skolkamrat till mig som sade sig ha installerat windows på ett flashminne för några år sedan..

Iom detta så undrar jag om det kan vara möjligt att installera ubuntu på ett samsung flashminne som dom här http://www.physorg.com/news6388.html??

ursäkta min felskrivning där, dom verkar inte finnas ännu men dom är iaf under utveckling!![/quote]
Kommer inte de vara väldigt dyra?
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"