Löst
-
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Löst
Hej ska inte en P3 Coppermine 900mhz med 256Mb RAM räcka till för att KMID inte skall hacka fram ljudet. Kör jag Rosegarden säger den att processorkraften inte räcker till. Är det verkligen så illa ?..då jag kan köra Van Bascos Karaokeplayer i min 10 år gamla Thinkpad med win 98SE 128Mb 366Mhz. Tack Leffe
Senast redigerad av 1 Leffe, redigerad totalt 20 gånger.
- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
SV: Kmid hackar i ljudet
Hur exakt lyder felmeddelandet i Rosegarden?
Ett problem har bland annat varit att timer-frekvensen i linux-kärnan i Ubuntu har varit satt till 250Hz istf. 1000 Hz, men jag vet inte om så är fallet längre. Du kan ju alltid testa att installera UbuntuStudio-kärnan.
Leta i Synaptic (System -> Administration -> Pakethanteraren Synaptic) efter "linux-image" och kolla efter en som slutar på "-rt". Detta är realtidskärnan med högre timer-frekvens.
Ett exempel:
Ett problem har bland annat varit att timer-frekvensen i linux-kärnan i Ubuntu har varit satt till 250Hz istf. 1000 Hz, men jag vet inte om så är fallet längre. Du kan ju alltid testa att installera UbuntuStudio-kärnan.
Leta i Synaptic (System -> Administration -> Pakethanteraren Synaptic) efter "linux-image" och kolla efter en som slutar på "-rt". Detta är realtidskärnan med högre timer-frekvens.
Ett exempel:
Kod: Markera allt
linux-image-2.6.22-14-rt
Registrera dig på våra lokala epostlistor
-
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
SV: Kmid hackar i ljudet
Tack jag har provat med Kernel så nu har jag vid boot 2st Kernel 2.6.22-14-rt men det är samma problem. Jag är inne på en bättre dator då grafiken från Geforce 2 som jag har hämmar mycket bl.a 3D går inte att köra. Mvh Leffe