Jag har idag PClinuxOS men vill gärna vara med på Ubuntu-tåget då denna utgåva nog är den största så det är lättast att få support på svenska e.t.c
Men tidigare med 7.4 så var det ett helsike att få XGL och Compiz fusion att fungera, i PClinuxOS funkar Beryl med de drivisar som följer med direkt med installationen..superenkelt!
Någon som har ett ATI Mobility X600 och som kan berätta hur jag ska göra..i vilken ordning ska jag köra in grejorna och vilka ATI-drivisar ska jag köra?
Jag är hyfsad nybörjare så vet inte vad det är för skillnad på öppna och stängda drivisar? Ska jag köra med AIGLX eller FGlrx?
Viktigast är att jag får Compiz att fungera, spel och tv ut är av underordnad betydelse.
Säkert sätt att få Compiz+ATI X600 att vara polare?
- flierman
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Säkert sätt att få Compiz+ATI X600 att vara polare?
Senast redigerad av 1 flierman, redigerad totalt 31 gånger.
SV: Säkert sätt att få Compiz+ATI X600 att vara polare?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Det räcker med denhär länken
http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topi ... cseen.html
Funkar för mig iaf.
http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topi ... cseen.html
Funkar för mig iaf.
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag hade jätteproblem med detta (ATI X700PRO) men jag löste det genom att klicka runt lite och kika på inställningarna.
Jag fick i alla fall ändra vilken drivrutin Ubuntu använder. Den stod automatiskt inställd på flgrx men se då pillade jag lite, klåfingrig som jag är, och hittade en drivare som hetter ATI(flgrx), körde den och loggade ut och sen in igen för att boota om gnome (som jag körde).
Sen kunde jag ställa in allt lull-lull och ögongodis, däremot hade jag sen problem med att översta listen med Minimera, Maximera och Stäng försvann men det är en annan historia.
Lycka till och hoppas du får igång compiz!
Jag fick i alla fall ändra vilken drivrutin Ubuntu använder. Den stod automatiskt inställd på flgrx men se då pillade jag lite, klåfingrig som jag är, och hittade en drivare som hetter ATI(flgrx), körde den och loggade ut och sen in igen för att boota om gnome (som jag körde).
Sen kunde jag ställa in allt lull-lull och ögongodis, däremot hade jag sen problem med att översta listen med Minimera, Maximera och Stäng försvann men det är en annan historia.
Lycka till och hoppas du får igång compiz!

JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE