Ändra föredragna program i KDE/dolphin

Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Ändra föredragna program i KDE/dolphin

Inlägg av zero gravity »

Kör ingen skrivbordsmiljö, utan kör med openbox och de program jag föredrar.
Tog en titt på kdes filhanterare dolphin, vilken jag vid första anblick gillade skarpt. Men här kommer det stora problemet, hur ändrar man inställningarna för den?
Eftersom det verkar som den är väldigt integrerad med just kde så borde en del av nedanstående kunna lösas med någon inställning i kde.

1. Hur ändrar jag föredragna program? Öppna terminal öppnar t.ex. konsole vilket jag vill ändra. Måste ju lagras någonstanns?
2. Hur får ändrar man klickfunktionen så den enbart markerar vid en högerklick?  edit:installerade kcontroll, ändrade där och tog sen bort kcontroll.
3. Får inga miniatyrer på bilderna, verkar vara kopplat till att den använder sig av någon kde-program eller lib.
4. Hur får jag dolphin att automounta usb mm? Allt verkar vara kopplat till kde, så har antagligen med det att göra?
Senast redigerad av 1 zero gravity, redigerad totalt 30 gånger.
Abusus non tollit usum
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

SV: Ändra föredragna program i KDE/dolphin

Inlägg av zero gravity »

bump

Ingen kde-lover?
Abusus non tollit usum
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

SV: Ändra föredragna program i KDE/dolphin

Inlägg av zero gravity »

Fasiken, varför måste man gå o gilla ett kde program, totalt menlöst :P
Hittar inga configfiler som jag kan ändra, ser ingen annan lösning än att installera hela kde, göra de ändringar som behövs och avinstallera.
En lösning som jag definitivt inte kommer göra.
Blir o skita helt i dolphin, synd att det görs program som är för integrerade i skrivbordsmiljön för o vara användbara av någon annan.
Abusus non tollit usum
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"