Bränna mp3 till ljudcd [LÖST]
Bränna mp3 till ljudcd [LÖST]
finns det ngt program där man kan bränna en ljudcd dvs en som gör om mp3 till audio-cd utan att man ska skriva en kilometer i terminalfönstret
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 30 gånger.
- TForsman
- Kontakt:
SV: Bränna mp3 till ljudcd
installera k3b från pakethanteraren (synaptic) System/administration/Pakethanteraren i menyn
+ installera omvandlaren libk3b2-mp3 från pakethanteraren.
Eller öppna terminalen via: Program/tillbehör/Terminal och skriv:
och sen
Sen starta K3B och välj Skapa ljudcd, sen är det bara lägga in mp3 filer så gör den om till wav filer själv som du sen kan spela på en normal cd-spelare. 
+ installera omvandlaren libk3b2-mp3 från pakethanteraren.
Eller öppna terminalen via: Program/tillbehör/Terminal och skriv:
Kod: Markera allt
sudo apt-get install k3b
Kod: Markera allt
sudo apt-get install libk3b2-mp3

Är inte ljud-cdskaparen serpentine förinstallerad? Där är det bara att välja vilka spår du ska ha och sen bränna. Jag har den under Program -> Ljud och Video.
Max 350; tecken återstår: 321
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Eller gnomebaker som flyter på fint. Enda man bör tänka på är att ha hyfsad kvalité på mp3na om man vill få någotlunda ljud.
Abusus non tollit usum
nu funkar det bra med k3b, jag installerad libk3b2-mp3 sen funka det
Ok. Men vad är hyfsad kvalitet? Är 128 kbps bra? Eller är 190 kbps ett minimum? Jag är absolut ingen ljudfreak, men ok ljud vill jag väl ha.zero gravity skrev: Eller gnomebaker som flyter på fint. Enda man bör tänka på är att ha hyfsad kvalité på mp3na om man vill få någotlunda ljud.
känn dig själv!
Jag brukar aldrig göra lägre än 192 eller vad det är, jag tycker att man hör skillnad mot 128. Däremot är du ju svårt att välja vilken kvalitet man ska ha på låtarna när man tank.. erm.. köper låtarna på nätet.
Max 350; tecken återstår: 321
Själv kör jag K3B till all bränning (ljud/data samt DVD) Tycker den är klockren.