Som sagt, behöver tips på bra FTP klienter & PHP editors som är open source.
Använder för tillfället gPHPEdit för php:n men saknar en funktion i det där det laddar upp ändringarna direkt till webservern (jag vill inte testa koden lokalt eller köra servern själv på min egen dator). Någon som kör Eclipse och är nöjd med det? Andra tips?
Bästa FTP progget jag sett hittills är KFTPGrabber, men det är lite instablit emellanåt, kanske för att jag kör Gnome istället för K.
Tips på FTP klient & PHP editor?
- Prometheus
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
SV: Tips på FTP klient & PHP editor?
FireFTP, använder Firefoxplugin - http://fireftp.mozdev.org/eyerouge skrev: Som sagt, behöver tips på bra FTP klienter & PHP editors som är open source.
Använder för tillfället gPHPEdit för php:n men saknar en funktion i det där det laddar upp ändringarna direkt till webservern (jag vill inte testa koden lokalt eller köra servern själv på min egen dator). Någon som kör Eclipse och är nöjd med det? Andra tips?
Bästa FTP progget jag sett hittills är KFTPGrabber, men det är lite instablit emellanåt, kanske för att jag kör Gnome istället för K.
PHP-editor, där använder jag 3 - gPHPEDit, Quanta Plus, Eclipse med PDT
/ Mattias från designbilder.se
SV: Tips på FTP klient & PHP editor?
mm, FireFTP rekomenderar jag med. Riktigt smidig FTP klient om du använder Firefox.
Boldly going nowhere