Hej hopp!
Sitter här och undrar varför jag inte kan lyssna på alla låtar i wma format i amarok.
Jag har xine-extracodecs. Jag kopierade en skiva (som jag äger) in i datorn och la in den i min musik mapp. Funkar inte, de flesta wma funkar, men som sagt inte alla. Vad kan det bero på?
Skivan i fråga funkar som vanlig.
Lite störigt om man inte kan lyssna på allt.
MVH
Tomas
Kan inte spela alla wma i amarok.
- DeepThought
SV: Kan inte spela alla wma i amarok.
Låter som att det kan vara någon slags kopieringsskydd som hindrar dig, eftersom det just verkar vara några WMA-filer, och inte alla? Har filerna fungerat förut? När slutade det isåfall fungera att spela dem?
Eller var det vissa låtar från skivan som fungerade, och andra inte? Isåfall låter det som att det blev något fel vid komprimeringen (d.v.s. gör om, och om du bara skall ha dem på datorn och inte på någon mediaspelare så föreslår jag ogg vorbis istället för wma).
Eller var det vissa låtar från skivan som fungerade, och andra inte? Isåfall låter det som att det blev något fel vid komprimeringen (d.v.s. gör om, och om du bara skall ha dem på datorn och inte på någon mediaspelare så föreslår jag ogg vorbis istället för wma).
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Det går inte att ändra några taggar i Amarok på wma-filer så det bästa är att göra om dom, som DeepThought säger, till ogg istället.
Går att fixa med SoundJuicer.
Går att fixa med SoundJuicer.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Nej de har inte gått att spela den skivan. Lustigt.
Får dra en "gör om-gör rätt" Tack för svar!
Får dra en "gör om-gör rätt" Tack för svar!