plus ...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1089998.ab
så - Micro$oft i förlängningen äger dina bilder?
vad GLAD jag är att jag inte är med där

Jag avreggade mig nyss vet inte vad som vad sanning eller inte fast började bli jobbigt tog även bort min bilddagbok samtidigtalatariel skrev: http://www.e24.se/dynamiskt/it_telekom/did_17363653.asp
plus ...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1089998.ab
så - Micro$oft i förlängningen äger dina bilder?
vad GLAD jag är att jag inte är med där![]()
tyvärr så innebär inte det att din infromation är bort ur deras system. Det innebär bara att det för tillfället inte publiceras på facebook, all information som du skrivigt in, alla foton och personinformation ägs fortfarande av facebook och de kan använda detta till vad dom villbittin skrev: Jag avreggade mig nyss vet inte vad som vad sanning eller inte fast började bli jobbigt tog även bort min bilddagbok samtidigt![]()
Är du säker på detta, det fanns väl avtal när man anmälde sig men kommer inte ihåg vad det stod? Får väl börja länka bilderna i så fall, istället för ladda upp. Synd att MS köper in sig, men kommer nog inte avanmäla mig ändå eftersom jag har mycket kontakter där jag vill underhålla.Barre skrev:tyvärr så innebär inte det att din infromation är bort ur deras system. Det innebär bara att det för tillfället inte publiceras på facebook, all information som du skrivigt in, alla foton och personinformation ägs fortfarande av facebook och de kan använda detta till vad dom villbittin skrev: Jag avreggade mig nyss vet inte vad som vad sanning eller inte fast började bli jobbigt tog även bort min bilddagbok samtidigt![]()
![]()
ja, jag är säker på detta.. det står också uttryckligen när du "deactivating" ditt konto (det finns nämligen inte remove), att så snart du vill kan du aktivera kontot igen och all information finns kvar...Mattias skrev:Är du säker på detta, det fanns väl avtal när man anmälde sig men kommer inte ihåg vad det stod? Får väl börja länka bilderna i så fall, istället för ladda upp. Synd att MS köper in sig, men kommer nog inte avanmäla mig ändå eftersom jag har mycket kontakter där jag vill underhålla.Barre skrev:tyvärr så innebär inte det att din infromation är bort ur deras system. Det innebär bara att det för tillfället inte publiceras på facebook, all information som du skrivigt in, alla foton och personinformation ägs fortfarande av facebook och de kan använda detta till vad dom villbittin skrev: Jag avreggade mig nyss vet inte vad som vad sanning eller inte fast började bli jobbigt tog även bort min bilddagbok samtidigt![]()
![]()
fast det är ju DE som har rätten till det, eller?Lars skrev: De behåller alltså kopior av materialet, men deras licens att publicera materialet upphör. Och utan licens har de inte rätt att publicera ditt upphovsrättsskyddade material.
Nej nej, snart kommer google avbryta din sömn med direktreklam för nya jumpadojor och hota med att ge din mail till din chef om du inte köper dem. Konstigt nog kommer affärer börja ha öppet på morgonen så man sömndrucket kan köpa skumma saker innan jobbet.upnorth skrev: [...] Google litar jag mer på [...]
Google har iallafall vett att hålla sig till diskreta textannonser, minimalistisk design och smarta tjänster. Microsoft köper ju bara upp andra företag som lyckats där de misslyckats...per9000 skrev:Nej nej, snart kommer google avbryta din sömn med direktreklam för nya jumpadojor och hota med att ge din mail till din chef om du inte köper dem. Konstigt nog kommer affärer börja ha öppet på morgonen så man sömndrucket kan köpa skumma saker innan jobbet.upnorth skrev: [...] Google litar jag mer på [...]
Det är förresten inte reklam - det är en tjänst som förenklar ditt liv, du förtjänar att veta att du egentligen behöver nya skor.
/Per
Hahahah... dagens bästa... +1per9000 skrev: Det är förresten inte reklam - det är en tjänst som förenklar ditt liv, du förtjänar att veta att du egentligen behöver nya skor.
*lol*TheOne skrev: Mmm.. facebook äger!![]()
![]()
wordTheOne skrev: Mmm.. facebook äger! :-*![]()