..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
"48 concurrent sessions". En dator för samma pengar klarar minst 100x mer belastning, och en massa annat också.
Har du ingen server som du kan använda som router?
Precis min tanke! Köp en 1 Ghz av nån sort och sätt i två nätverkskort. Iptables är DEN bästa brandväggen för routing/gatewaying m m.Även en Mac G4 kan duga, den kan ju även köra P2P, SMTP m m.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Har kollar runt lite nu och det verkar faktiskt inte finnas en enda router som är bra?
Man kanske lär kosta på sig en dator ändå då.. Fast det har jag verkligen inte råd med atm.
Jag har denna, sedan en mediadator. Ska köpa en server senare men det dröjer väl till början av nästa år.
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 24 gånger.
Vågar inte uttala mig om just den modellen, men jag har en fläktlös 1GHz-bräda och den går som ett skållat troll. Och VIA har ett erkänt bra stöd för Linux.
Det verkar inte finnas en enda vettig router som pallar med fiber så jag köper en switch så får denna dator agera brandvägg då den alltid står på i vilket fall.
Om du nu bestämmer dig för en vanlig router istället för en server så kan jag rekommendera Linksys WRT54gl. Finns en massa alternativ firmware till den också, så man kan göra en massa skoj.
Jag har haft min över ett år, och har bara behövt starta om den en handfull gånger, alla vid problem med strömmen eller dylikt. (Korta strömavbrott m.m.)