Varför 7.10?
Varför 7.10?
Jo, finns det någon anledning att uppdatera från 7.04 till 7.10? Verkar än så länge bara tillföra massor av problem/saker som inte fungerar korrekt (Vista?).
Det enda som jag kan se är väl att uppdateringar till 7.04 säkerligen slutar att komma inom kort.
Det enda som jag kan se är väl att uppdateringar till 7.04 säkerligen slutar att komma inom kort.
SV: Varför 7.10?
det är helt upp till var o en. finare grafik, snabbare.
inbyggt ntfs stöd med mer, med mera.
vista är inga problem att köra dual boot med.
har själv haft det, men tillbaka till xp.
man vill ju nedgradera sig
skämt o sido, var det något spcielt du tänkte på annars?
inbyggt ntfs stöd med mer, med mera.
vista är inga problem att köra dual boot med.
har själv haft det, men tillbaka till xp.
man vill ju nedgradera sig

skämt o sido, var det något spcielt du tänkte på annars?
Mer fått det intrycket när man läser på olika forum att det är en massa krångel med saker som slutar fungera, svåra att konfigurera m.m.
Eller är det kanske så att folk som har problem skriver och dom som får det att fungera sitter och njuter? Vilket isf ger intrycket att det bara är jobbigt att byta upp sig, och förmodligen då är fel.
Eller är det kanske så att folk som har problem skriver och dom som får det att fungera sitter och njuter? Vilket isf ger intrycket att det bara är jobbigt att byta upp sig, och förmodligen då är fel.
För mig fanns bara en lösning eftersom man inte kan hålla fingrarana borta ifrån uppdateringsknappen.
Har fortfarande svårt även om jag köpt en hårddisk till och redan installerat Gutsy Gibbon.
Man är stark om man kan låta bli.
Har fortfarande svårt även om jag köpt en hårddisk till och redan installerat Gutsy Gibbon.
Man är stark om man kan låta bli.
Shatter! Du har ju den möjligheten att lägga 7.10 på en egen partition och testa om den funkar på din dator.
En ny partition kan du ju lätt skapa under installationen. Då har du 7.04:an ikvar. Jag fick lite problem under uppgraderingen men inget som inte gick att fixa.
En ny partition kan du ju lätt skapa under installationen. Då har du 7.04:an ikvar. Jag fick lite problem under uppgraderingen men inget som inte gick att fixa.

Själv la jag in 7.4 igen fick inget att funka på det nya kanske har tummen mitt i handen när det gäller det här men har 7,10 kvar på egen partision skall leka lite med det kanske får igång det någon gång .
Nyfiken .
- Xappe
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Anledningen till att man läser om problem med 7.10 på olika forum är att de ofta är till för just support och problemlösning (precis som det här forumet). Merparten av alla som installerat det har förmodligen inga som helst problem...
vanum est vobis ante lucem surgere
- Smygis
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Installerade 7.10 på lillebrors dator och det är mycket bättre än 7.04. Speciellt skrivbordseffekterna.
Men på min dator vill det inte alls. Så jag sitter med 7.04 till jag orkar lösa det (Och det är väll då jag får tillbaka internet).
Men på min dator vill det inte alls. Så jag sitter med 7.04 till jag orkar lösa det (Och det är väll då jag får tillbaka internet).
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
- DeepThought
Se det så här:
Har du behov av att uppgradera (t.ex. om du behöver senare versioner av viss mjukvara, bättre stöd för någon hårdvara etc.) så skall du göra det. Har du inget sådant behov utan har en väl fungerande installation av Feisty (eller Edgy eller Dapper också, för den delen) som uppfyller alla dina krav på stabilitet och funktionalitet så finns det ingen anledning till att köra Gutsy. Det finns liksom ingen egentlig poäng med att köra något nyare, bara för att det är nyare.
För min egen del kör jag Gutsy (och har gjort ett par månader) på min laptop eftersom Feisty fungerar ytterst dåligt. Men jag kör fortfarande Feisty där det fungerar bra och jag kan göra vad som behövs
Har du behov av att uppgradera (t.ex. om du behöver senare versioner av viss mjukvara, bättre stöd för någon hårdvara etc.) så skall du göra det. Har du inget sådant behov utan har en väl fungerande installation av Feisty (eller Edgy eller Dapper också, för den delen) som uppfyller alla dina krav på stabilitet och funktionalitet så finns det ingen anledning till att köra Gutsy. Det finns liksom ingen egentlig poäng med att köra något nyare, bara för att det är nyare.
För min egen del kör jag Gutsy (och har gjort ett par månader) på min laptop eftersom Feisty fungerar ytterst dåligt. Men jag kör fortfarande Feisty där det fungerar bra och jag kan göra vad som behövs

WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
- Dick Lundberg
- Kontakt:
Vill man syssla med studioinspelning (musik) så innebär Gutsy så sjukt stora förbättringar att man MÅSTE uppgradera för att bli en lycklig människa!
Annars verkar utgåvan som sagt lida av lite barnsjukdomar.

Lundbergs Lya: http://radoka.se
Min guide till musikinspelning i Ubuntu: http://hem.wtnord.net/k05816
JAg står också i valet och kvalet, bl a eftersom man stuvat om här i forumen. Det känns som om man kör Feisty så hamnar man utanför lite grann. Feisty trådarna har hamnat lite väl mycket i skymundan och man undrar om de blir lästa av dem som kan hjälpa.
Man kanske skall våga steget till Gutsy och på så vis kunna fälja de aktuella trådarna bättre?
Man kanske skall våga steget till Gutsy och på så vis kunna fälja de aktuella trådarna bättre?
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
-
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
för mig har det funkat kalas! skrivarn sluta funka, men det var bara att ominstallera. Är det något som slutat funka efter uppgraderingen, så prova att installera om. Verkar som mitt c-shell försvann efter uppgraderingen.
Upplever 7.10 som lite snabbare.
Upplever 7.10 som lite snabbare.
Jag kunde inte hålla mig så jag installerade 7.10 iaf. I och med att jag inte gjort så mycket i Ubuntu över huvudtaget så tog jag och gjorde en ominstallation och nästan allt fungerar perfekt. Tom. bättre än i 7.10
någon som vet om EDAC problemet e fixat vad det gäller ECC minnen med i875p chipsets som var riktigt störande i 7.04an. EDAC spammade felmeddelanden i terminalen med 1 sekunds intervaller, och NEJ mina minnen är inte trasiga 

-
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
märker nu att det inte var några alls problem att få flash att funka nu med 7.10an. Verkar inte tidigare funnits stöd för flash till 64bitars.
Nu när man kört 3 månader utan flash är man ju van utan massa jobbig reklam, så måste hitta nåt sätt man kan spärra.
Nu när man kört 3 månader utan flash är man ju van utan massa jobbig reklam, så måste hitta nåt sätt man kan spärra.

- Dick Lundberg
- Kontakt:
Det här är en av de stora förbättringarna! Jag gick över till 64 bitar av den anledningen. Flash-film på internet är ju en super-stor grej just nu, så det är nog inte många som kan tänka sig att vara utan. Fast EGENTLIGEN finns det fortfarande inte Flash för 64 bitar... Vad som händer när man installerar paketet flashplayer-nonfree är att ndiswrapper följer med som beroende och ser till att det fungerar i alla fall. Bra grej! Det här kunde man göra med Feisty också men inte alls lika enkeltsvartis skrev: märker nu att det inte var några alls problem att få flash att funka nu med 7.10an. Verkar inte tidigare funnits stöd för flash till 64bitars.
Lundbergs Lya: http://radoka.se
Shatter skrev: Mer fått det intrycket när man läser på olika forum att det är en massa krångel med saker som slutar fungera, svåra att konfigurera m.m.
Kan inte detta ha att göra med att dessa foruminlägg kommit medan alfa- eller betaversionerna användes? De var ju rätt buggiga, som det brukar vara med pre-releaser. Hursomhelst, det enda problem jag har med Gutsy är att om min jag ställer in min laptop på att stänga av skärmen när jag inte använder datorn i batteriläge får jag inte igång skärmen sen igen. Trist - men det är så mycket annat som är bättre i GG än i FF.
Max 350; tecken återstår: 321
- Hixx
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Jag har bara fått ett stabilare och snabbare system sen jag bytte från 7.04.
-
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
- Kontakt:
Min kompis syster har ubuntu på sin dator, och hade massa problem i 7.04 (kunde inte logga in i felsäkert läge, utan fick sitta vid felsäkra terminalen)... Min kompis brände en CD med 7.10 . Jag sa att jag skulle komma dagen därpå och installera det. Det visade sig att han "hade tråkigt" och hade installerat det själv, utan några helst problem. Han hade aldrig arbetat på linux förut, och defenitivt inte installerat ett. Datorn var från 90-talet.Xappe skrev: Anledningen till att man läser om problem med 7.10 på olika forum är att de ofta är till för just support och problemlösning (precis som det här forumet). Merparten av alla som installerat det har förmodligen inga som helst problem...