Tjenare tjenare, jag fick samma problem som i feisty tråkigt nog.
Kör två skärmar varav när jag klickar runt på den primära skärmen så får jag en fördröjning på cirka 2 sekunder i allt jag gör.
Funkar dock kanon på den sekundära skärmen.
Någon mer som upplevt detta? börjar vänja mig nu men vill helst inte göra det
Exakt samma problem. Kör LCD 19"(VGA) som primär och plasma 42" (DVI) som sekundär, dvs plasma "toright".
Menyer etc är fördröjda på primära skärmen, disablar jag sekundära skärmen så försvinner problemet. Detta problem fanns absolut inte i 6.10. Det kännns som om fler borde uppmärksamma detta problem, jag menar konfigurationen känns relativt vanligt för filmtittare.
När min 7.10 installation startade upp så försökte jag ändra inställningar så att allt skulle fungera. Men det var omöjligt att få rätt upplösning på plasman så jag hackade xorg.conf manuellt. Efter det kunde jag bara starta i något slags lo-graphic mode och oavsett om jag backade xorg.conf så hamnade jag bara i lo-graphic mode. Konstigt, förrut kunde man alltid backa, men tydligen är det mer grejor än xorg.conf som behöver ändras i 7.10. Nåja, använde Envy för att installera nvidia drivrutiner separat, dvs så man får den där nvidia kontroll applikationen. Efter det lyckades jag få ändra xorg.conf, utan att kastas in i lo-grahic mode. Men resultatet blev som sagt var segt.....
Finns det en lösning eller workaround på det här? Det är ohållbart mycket fördröjning för att man ska kunna använda 7.10 enligt min mening. Att dualscreen fungerar är superviktigt för mig, då datorn är ett slags semi-media-center och att disabla/enabla sekundär och starta om datorn så fort man ska titta på film är inget alternativ
Då allt fungerade klockrent på 6.10 så borde det inte vara att HW inte klarar/orkar med att köra denna konfig.
Precis, något med Nvidia och Compiz och multipla X servers. Jag försökte alla möjliga varianter, inkl konfigurera compiz att bara köra på ena Xet. Men tyvärr var det alltid något som krånglade. Twinview lyckas jag inte få kläm på heller + att det verkar dra mycket kraft och får problem med fps för film. Nu kör jag utan compiz effekter och dual X screens, får duga så länge.
Jag har också haft detta problem sedan Fesity tiden men har under mycket googlande hittat något som fungerar för mig.
Ni kan ju testa starta compiz med: compiz --sm-disable --only-current-screen &.
edit:
Provade även compiz --replace --only-current-screen -c emerald & vilket fungerar för mig också.
Senast redigerad av 1 maww, redigerad totalt 5 gånger.