Hade aldrig problem med wine med 7.04.. vet heller inte vilken version av wine jag hade då heller men.
Nu när jag installerat wine från winehq.org (0.9.47) på ubuntu 7.10 så hakar musiken upp sig och datorn över huvudtaget blir väldigt seg.
Det gäller även när jag kör winecfg, notepad som följer med osv. Någon annan som har problem med det?
Wine gör datorn seg [LÖST]
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Wine gör datorn seg [LÖST]
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 22 gånger.
SV: Wine gör datorn seg
nire! Jag avinstallerade Wine och installerade Wine som hörde till 7.04, som jag hade sparat på USB-minne. Sedan fungerade Wine som jag ville. Den heter: wine_0.9.33-0ubuntu1_i386.deb Testa! 

-
Hittade inte åt din version men jag avinstallerade den jag hade och installerade 0.9.46-0ubuntu1 som fanns i ubuntus repository.
Tänkte testköra nu.
Tänkte testköra nu.

-
Det är stor skillnad! Nu körs det som vilka andra program som helst. 

nire! Kul! Du kan ju installera Wine-dev också om du vill så får du lite bättre koll. Samma versionsnummer då som det Wine du installerade. 

DEV är en akronym för Development package. Vilket brukar användas när du ska kompilera program.turbo skrev: nire! Kul! Du kan ju installera Wine-dev också om du vill så får du lite bättre koll. Samma versionsnummer då som det Wine du installerade.![]()
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
http://id.archive.ubuntu.com/pool/universe/w/wine/ finns det mesta men såg att det löst sig längre ner..nire skrev: Hittade inte åt din version men jag avinstallerade den jag hade och installerade 0.9.46-0ubuntu1 som fanns i ubuntus repository.
Tänkte testköra nu.![]()