Hej
Nu har både jag och tjejen installerat 7.10'an och det verkar fungera bra. Dock har det smugit sig in några småsaker som inte är helt klart.
Min burk så har jag valt att ha / och swap på sda1 och /home på sdb1. Problemet är att jag hade en del filer som låg på sdb1 disken som efter installationen först inte gick att hitta! Letade dock och dom fanns kvar under /home men i en egen mapp med samma namn som mitt ordinarie konto men ändå inte fanns när jag öppnade hemmappen som vanligt.
Löste detta genom att flytta filerna via terminalen, så långt allt väl, men nu visar det sig att jag har även dubbelt av dom standard skapade mapparna vid installation, bilder, dokument, musik och video mfl.
Det är antagligen det som ställer till det för när jag under inloggningsfönster har ställt in på autoinloggning så fungerar inte detta, jag får upp inloggningsrutan ändå...
Har tagit bort denna mapp men fortfarande samma strul, vad göra?
Problem 2:
Tjejens dator har också 2 diskar men har valt att ha allting på disk1, har skapat en reiserfs disk av den andra som var tänkt att ha som arkiv disk, kruxet är att hon inte kan kopiera saker till denna disk, får upp att hon inte har rättigheter till att kopiera filerna dit.
Hur löser jag detta?
Problem 3:
När jag har aktiverat högsta läget på visuella effekter så fastnar fönstrena nära en kant och man måste med "våld" dra dom loss, går det att få bort detta utan att tappa dallringen och sådana effekter?
/ZerQ
Behöver hjälp med flera problem!
Behöver hjälp med flera problem!
Säljer massa saker kolla in min hemsida http://www.befta.com
SV: Behöver hjälp med flera problem!
2: sudo chown -R användare /mapp/som/ska/ändras
3: Tror det är Snapping Windows som orsakar det.
3: Tror det är Snapping Windows som orsakar det.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Halloj
ändra rättigheterna på tjejens disk fungerade alldeles utmärkt, men inte det att fönstrena fastnar...
ändra rättigheterna på tjejens disk fungerade alldeles utmärkt, men inte det att fönstrena fastnar...

Säljer massa saker kolla in min hemsida http://www.befta.com
3 "fästandefönster" i CompizConfig
edit/ där var jag lite för snabb, fästandefönster finns även i geléaktiga fönster, så det verkar vara allt eller inget
edit/ där var jag lite för snabb, fästandefönster finns även i geléaktiga fönster, så det verkar vara allt eller inget
Senast redigerad av 1 Magnet, redigerad totalt 22 gånger.