Får inte fram 3D-kuben Ubuntu 7.10 [LÖST]
Får inte fram 3D-kuben Ubuntu 7.10 [LÖST]
Är helt ny på Ubuntu.
Jag får inte fram 3D-kuben, jag får en platta som jag kan vända på...
Har en pc med Geforce 6800 grafikkort, jag har laddat ner och installerat drivrutinen som dog var generell för 6800.
Jag markerade även 3D-kub och så vidare, men får alltså bara en "platta" att vända på.
Jag får inte fram 3D-kuben, jag får en platta som jag kan vända på...
Har en pc med Geforce 6800 grafikkort, jag har laddat ner och installerat drivrutinen som dog var generell för 6800.
Jag markerade även 3D-kub och så vidare, men får alltså bara en "platta" att vända på.
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 20 gånger.
SV: Får inte fram 3D-kuben Ubuntu 7.10
Högerklicka nere i högra hörnet, vid arbetsytorna, å välj 1 rad och 4 kolumer så löser det sig.
Tack 
Då kommer nästa fråga...
Jag har sett tansparenta kuber och att man kan gå "in i" kuben hur fixar man det?

Då kommer nästa fråga...
Jag har sett tansparenta kuber och att man kan gå "in i" kuben hur fixar man det?
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Installera paketet compizconfig-settings-manager från Synaptic (du måste först lägga till förrådet universe om du inte redan har gjort det). Alternativet "Advanced Desktop Effects Settings" dyker då upp under system/inställningar.
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
tack Lars!
Du hjälpte mig med jag lyckades inte heller komma åt instälningarna efter min uppgradering till Gutsy. Visade sig att jag hade en för Hög version av settings managern installerad ( jag körde compiz i feisty också) så jag nergraderade den. sedan funkade allt prima
Du hjälpte mig med jag lyckades inte heller komma åt instälningarna efter min uppgradering till Gutsy. Visade sig att jag hade en för Hög version av settings managern installerad ( jag körde compiz i feisty också) så jag nergraderade den. sedan funkade allt prima
Vet inte om jag har universe men jag har iallafall "Advanced Desktop Effects Settings" alternativet. Men jag hittar inget som gör att kuben blir transparent.Lars skrev: Installera paketet compizconfig-settings-manager från Synaptic (du måste först lägga till förrådet universe om du inte redan har gjort det). Alternativet "Advanced Desktop Effects Settings" dyker då upp under system/inställningar.

-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Klicka på skrivbordskub och välj fliken transparent cube, ändra värdet på opacity during rotation.
Tackar 
Nu ska jag leta eter den optimala inställning för mig :-)

Nu ska jag leta eter den optimala inställning för mig :-)