Pidgin [LÖST]

johank

Pidgin [LÖST]

Inlägg av johank »

Hej hej!

Har problem med att byta visningsbild i MSN i Pidgin. När jag byter byts den lilla ikonen längst ned ut och allt verkar vara fird och fröjd men bilden som mina kontakter ser förendras inte. Ska kanske nämna att jag lyckades byta ut standardbilden mot en egen bild men sedan dess  har det inte gått.

Tänkte försöka åtgärda problemet genom att ominstallera Pidgin men programhanteraren säger att andra program är beroende av detta program och hänvisar mig till Synaptic (det är så det heter va) men där vågar jag inte riktigt pilla runt utan att veta vad jag gör :)

Så är det någonb som har haft liknande problem och kan hjälpa mig eller är det någon som vet hur jag skall gå till väga för att avinstallera Pidgin utan att sabba något.

PS. Pidgin är det nya namnet på Gaim va?

Mvh
Johan
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 20 gånger.
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

SV: Pidgin

Inlägg av Lars »

Jo, Pidgin är det nya namnet på Gaim. Att ominstallera hjälper sällan, men vad du kan göra är att radera katalogerna ".gaim" och ".purple" i din hemkatalog (eller byt namn på dem), då nollställs alla dina inställningar.

Jag vet inte hur det är med MSN, men en del protokoll har olika begränsningar när det gäller filformat och storlek (antal byte eller pixlar) på bilderna. Det kanske kan vara något sådant?
johank

SV: Pidgin

Inlägg av johank »

tackar!

Lyckades nu byta efter att jag raderade .purple men vi får se om jag kan byta bort denna bild utan att radera den igen...
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"