Expressen:s Webb-TV
Expressen:s Webb-TV
När jag vill se på EXPRESSENS:s webb-TV så går det inte när jag använder Ubuntu 7.04.Får upp ett felmeddelande.
Ej kompatibel webbläsare.
Firefox duger inte åt EXPRESSEN
Vad skall jag ha istället?
Windows Media Player/Quicktime måste man också ha.
Vad finns det för liknande program i Ubuntu?
Macromedia Flash 8+ måste man också ha.
Vill gärna kunna se tidningars webb-TV i Ubuntu.
Youtube funkar men de kanske har kommit längre i sin kundvänlighet än EXPRESSEN!??
Ej kompatibel webbläsare.
Firefox duger inte åt EXPRESSEN
Vad skall jag ha istället?
Windows Media Player/Quicktime måste man också ha.
Macromedia Flash 8+ måste man också ha.
Vill gärna kunna se tidningars webb-TV i Ubuntu.
Youtube funkar men de kanske har kommit längre i sin kundvänlighet än EXPRESSEN!??
Frågar man inget,
får man inget veta.
får man inget veta.
SV: Expressen:s Webb-TV
Jadu, Ubu, det är bara att maila till Expressen....
Varken Aftonbladets eller Expressens TV funkar med Linux.
Dom svarade januari 2007 att dom jobbar med det...
Tyvärr
LJ
Varken Aftonbladets eller Expressens TV funkar med Linux.
Dom svarade januari 2007 att dom jobbar med det...
Tyvärr
LJ
Ett sätt är att köra t.ex firefox för windows genom wine och sedan installera flash plugin samt quicktime (även det för windows och genom wine).
Tack allihopa för tips och sådant. EXPRESENS och AFTONBLADETS kvarnar går lååångsamt. De har ännu inte fattat att Linux i alla dess former är på frammarsch.
Nu kan jag inte reka Ubuntu till min kompis som oclså är intresserad av tidningarnas Webb-TV, tyvärr. Annars gillar jag Ubuntu för dess lätthet och smidighet.
Utom förståss när det kommer till mer avacerade grejer som tar giz (komprimerade filer och uppackning av dessa) Jo jag läser på där det går hehehe.
Trodde att det skulle räcka med något program från Ubuntu "Läggtii/Ta bort program" eller tanka hem från Ubuntus "Synaptic".
Har kollat lite på olika TV-bolags Webb-TV. Tyvärr funkar Ubuntu/Linux inte där heller.
Isscchh får köra WXP om det är något extra intressant på Webb-TV.
Vad som förvånar mig att Svenskt media skall vara sådana motvallskärringar när det funkar på Youtube samt blunda för andra O.S. som Linux till exempel.
Utövar Pyttemjuk (microsoft) påtryckningar på dessa media av något slag?
Nu kan jag inte reka Ubuntu till min kompis som oclså är intresserad av tidningarnas Webb-TV, tyvärr. Annars gillar jag Ubuntu för dess lätthet och smidighet.
Utom förståss när det kommer till mer avacerade grejer som tar giz (komprimerade filer och uppackning av dessa) Jo jag läser på där det går hehehe.
Trodde att det skulle räcka med något program från Ubuntu "Läggtii/Ta bort program" eller tanka hem från Ubuntus "Synaptic".
Har kollat lite på olika TV-bolags Webb-TV. Tyvärr funkar Ubuntu/Linux inte där heller.
Isscchh får köra WXP om det är något extra intressant på Webb-TV.
Vad som förvånar mig att Svenskt media skall vara sådana motvallskärringar när det funkar på Youtube samt blunda för andra O.S. som Linux till exempel.
Utövar Pyttemjuk (microsoft) påtryckningar på dessa media av något slag?
Frågar man inget,
får man inget veta.
får man inget veta.
- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Du kan packa upp din .tar.gz-fil genom attUbu skrev: Utom förståss när det kommer till mer avacerade grejer som tar giz (komprimerade filer och uppackning av dessa) Jo jag läser på där det går hehehe.
1. högerklicka på den och välja "Öppna med Arkvihanterare". Nu kan du se vilka filer som dolt sig i tar.gz-filen.
2. Sedan klickar du på "Packa upp".
3. Välj var du vill packa upp och klicka på "Packa up".
Tack för lösning av uppackningen av Tarbollar (tror det heter så)
En eloge till EXPRESSEN också för idag hade de lagt in en extern länk som funkade till Yuotube om en politiker i USA som slängde ut en alltför frågvis kvinnlig (norsk) reporter som spelade dum.
Det blev succe för reportern som senare blev intervjuad i Amerikansk TV
Tack EXPRESSEN. Det vore kanon om ni ville lösa edert Linux-problem via externa länkar till Youtube som funkar i framtiden.
Ett stort steg på vägen.
En eloge till EXPRESSEN också för idag hade de lagt in en extern länk som funkade till Yuotube om en politiker i USA som slängde ut en alltför frågvis kvinnlig (norsk) reporter som spelade dum.
Det blev succe för reportern som senare blev intervjuad i Amerikansk TV
Tack EXPRESSEN. Det vore kanon om ni ville lösa edert Linux-problem via externa länkar till Youtube som funkar i framtiden.
Ett stort steg på vägen.
Senast redigerad av 1 Ubu, redigerad totalt 15 gånger.
Frågar man inget,
får man inget veta.
får man inget veta.
Borde man inte kunna köra Internet explorer genom wine?!
Jo då, det kan du. skickar en länk här som hjälper dig.Luk@$ skrev: Borde man inte kunna köra Internet explorer genom wine?!

http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,13615.0.html
Tack för alla tips.
Nu har jag kollat runt lite i en helt ovetenskaplig test av Linux/Ubuntu på Tidningars och TVbolags sidor.
Det visar sig att programmerare i sverige måste vara klantiga eller också är det något annat som styr.
UTLÄNDSKA tidningar funkar samt utländska TV-bolags Webb-TV
EXPRESSEN: visar först en reklamsnutt i VIDEO (!) och det funkar. Sedan helt plötsligt har jag fel webbläsare med mera när den riktiga artikel-videon skall visas i webb_TV.
AFTONBLADET: webb-TV reagerar inte en på Linux..
DN: menar att man skall hämta insticksmoduler. (Service står inte i DN:s ordbok.)
GP: funkar perfekt
SvD: funkar också perfekt
Kvällsposten: funkar lika dåligt som sin storebror EXPRESSEN
Slutsats: Linux/Ubuntu funkar i många media. De tidningar som inte klarar det erkänner att de har tvärdåliga programmerare. Eller också är det något annat skäl. Snålhet eller dumhet mot hela Linux-familjen. Vad vet jag.
Jag utövar konsumetmakt med fötterna och hoppar över de tidningar och TV-bolag som inte accepterar Linux.
De kan ta sig i häcken.
Tack till alla media som anpassat sig till Linux.
Nu har jag kollat runt lite i en helt ovetenskaplig test av Linux/Ubuntu på Tidningars och TVbolags sidor.
Det visar sig att programmerare i sverige måste vara klantiga eller också är det något annat som styr.
UTLÄNDSKA tidningar funkar samt utländska TV-bolags Webb-TV
EXPRESSEN: visar först en reklamsnutt i VIDEO (!) och det funkar. Sedan helt plötsligt har jag fel webbläsare med mera när den riktiga artikel-videon skall visas i webb_TV.
AFTONBLADET: webb-TV reagerar inte en på Linux..
DN: menar att man skall hämta insticksmoduler. (Service står inte i DN:s ordbok.)
GP: funkar perfekt
SvD: funkar också perfekt
Kvällsposten: funkar lika dåligt som sin storebror EXPRESSEN
Slutsats: Linux/Ubuntu funkar i många media. De tidningar som inte klarar det erkänner att de har tvärdåliga programmerare. Eller också är det något annat skäl. Snålhet eller dumhet mot hela Linux-familjen. Vad vet jag.
Jag utövar konsumetmakt med fötterna och hoppar över de tidningar och TV-bolag som inte accepterar Linux.
De kan ta sig i häcken.

Tack till alla media som anpassat sig till Linux.

Senast redigerad av 1 Ubu, redigerad totalt 16 gånger.
Frågar man inget,
får man inget veta.
får man inget veta.
- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Det är väl det som är konsumentmakt?
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Så gör jag också. Ju fler som gör så, ju större chans att få till stånd en ändring.Jag utövar konsumetmakt med fötterna och hoppar över de tidningar och TV-bolag som inte accepterar Linux.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!