Brygga nätverk till x-box!!!

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
jubilees

Brygga nätverk till x-box!!!

Inlägg av jubilees »

Hej!

Nu kommer en riktigt lurig fråga. Jag har en laptop med trådlöst nätverk. Jag undrar om det finns någon möjlighet att brygga nätverksanslutningen så den kommer vidare genom ethernet kabel till min x-box? Jag kör Ubuntu 7.04. Hoppas nån där ute har en lösning. Vore kanon.

Med vänlig hälsning!!!
Användarvisningsbild
Thomas
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

SV: Brygga nätverk till x-box!!!

Inlägg av Thomas »

ja det borde väl gå hur bra som helst. du köper en korsadnätverkskabel i valfri datorbutik sen bör det ju bara va att koppla mellan laptop o x-box.
Användarvisningsbild
maths57
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av maths57 »

Skriv gärna och berätta hur det går.
Användarvisningsbild
Dimi
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Dimi »

Thomas skrev: ja det borde väl gå hur bra som helst. du köper en korsadnätverkskabel i valfri datorbutik sen bör det ju bara va att koppla mellan laptop o x-box.
Beror inte det på om man kör linux eller inte på xboxen? Som jag har fattat det så kan man inte använda xboxen som server eller workgroup i vanligt hackat utförande.
Användarvisningsbild
Thomas
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av Thomas »

jag förosätter att han har ett chipat xbox. men han borde kunna köra en nätbrygga över linux utan några sötre problem även om den inte är chipad..han får nog så fall köra in en dhcp server på laptopen, sen dela ip nr till xbox..
jubilees

Inlägg av jubilees »

Min X-Box är ochippad. Tanken är att jag ska kunna spela x-box live. Hur gör jag i Ubuntu för att ge X-Boxen internet?  ;) Är inte så inne på nätverk  ;D
Användarvisningsbild
Dimi
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Dimi »

Om den är ochippad blir det svårt så till vida den inte är softmoddad.

Det finns såklart guider för det lite varstans på nätet, men jag har aldrig gjort det själv så jag kan inte vara till någon vidare assistans i det ärendet. Men <a class="postlink" href="http://www.psxcare.com">http://www.psxcare.com</a> och xboxscene.com är nog två bra ställen att börja ifrån.
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"